Matić: Sajam vina promoviše i turizam zemalja Otvorenog Balkana
Beograd će prva četiri dana septembra biti domaćin velike manifestacije – revije vina, gastronomije i turizma, koja okuplja tri države regiona: Srbiju, Albaniju i Severnu Makedoniju. Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić navodi za RTS da je prvi Međunarodni sajam vina jedinstvena manifestacija ne samo zbog predstavljanja vinskog i gastronomskog turizma već i zbog promocije turističkih destinacija zemalja Otvorenog Balkana.
Centralni događaj na Beogradskom sajmu pratiće i mnogi kulturni događaji na najatraktivnijim lokacijama u gradu. Pored predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijera Albanije Edija Rame i premijera Saverne Makedonije Dimitara Kovačevskog, skupu u Beogradu prisustvovaće i crnogorski premijer Dritan Abazović.
Tatjana Matić navodi da je ova manifestacija plod zajedničkog rada tri države i idealna prilika da se vinski putevi Balkana pozicioniraju na svetskoj mapi vinskih tura, ali i da se naše zemlje bolje i lakše utvrde na svetskoj mapi atraktivnih turističkih destinacija.
Ukazuje da vlada veliko interesovanje, te da će se na sajmu predstaviti 360 izlagača iz 22 zemlje.
"Naravno da je najveće interesovanje iz zemalja regiona – Albanije, Severne Makedonije, Crne Gore, ali mi imamo i goste iz Italije, Francuske, Argentine, Čilea", navela je Matićeva gostujući u Jutarnjem dnevniku RTS-a.
Kako kaže, Prvi međunarodni sajam vina omogućiće vinogradarima, proizvođačima vina, predstavnicima vinarija, somelijerima, kao i distributerima i trgovcima vinom iz regiona i šire da se okupe, podele iskustva, predstave se široj javnosti, umreže i prošire svoje poslovanje.
Ukazala je da je vinski turizam u velikom zamahu u Srbiji, ali i u drugim zemljama u regionu, podsećajući da je 2016. godine bilo oko 239 proizvođača, a da ih u ovoj godini ima više od 430.
"I to je između ostalog jedan od razloga zašto treba ulagati upravo u ovu industriju", ocenjuje ministarka Matić.
Navodi da je "Vinska vizija Otvoreni Balkan" jedan je od prvih zajedničkih koraka u konkretizaciji ideja i strategije Otvorenog Balkana.
"Zajednički smo jači, kroz inicijativu Otvoreni Balkan možemo mnogo više da postignemo, posebno u ovako teškim, ekonomski izazovnim vremenima u kojima živimo i koja nas čekaju. Tako da i kada govorimo o vinskom turizmu i o jednom novom turističkom proizvodu koji želimo da formiramo kroz inicijativu Otvoreni Balkan, mislim da su pred nama velike perspektive i da će to ova inicijativa pokazati", navodi Matićeva.
Ovo nije samo turistička trgovinska, dodaje ona, ovo je važna politička poruka, posebno u ovim teškim vremenima, i ova inicijativa još jednom dokazuje koliko je značajna, koliko je važna za region.
Ministarka je navela da je pored vina i gastronomija važan segment na sajmu i dodala da će se promovisati i kulturna baština, aktivni turizam, priroda, gradski odmori.
"Jer je to još jedna turistička vrednost koju želimo da promovišemo i koja je zajednička svim zemljama u okviru inicijative Otvoreni Balkan. Pored toga mi smo se zajedno sa našim kolegama iz Severne Makedonije i Albanije dogovorili da pored naravno vinskog turizma i gastronomije koje želimo da promovišemo, želimo takođe promovišemo i našu kulturnu baštinu, aktivni turizam, prirodu, gradske odmore. Želimo jednostavno da idemo ka većim tržištima zajedno", poručila je ministarka.
Коментари