Šta za fabriku Kragujevcu znači spajanje dva automobilska giganta
Spajanje kompanije "Fijat Krajsler automobili" i "Pežo Sitroen grupe" i formalno-pravno je završeno u subotu. Iz "Fijatove" fabrike u Kragujevcu pozdravljaju spajanje i očekuju da će im doneti više posla i novi model.
Tako su italijansko-američki i francuski proizvođači automobila, prerasli u multinacionalnu kompaniju pod imenom "Stelantis". Obe kompanije od spajanja očekuju nove perspektive daljeg razvoja.
Spajanjem "Fijat Krajsler automobila" i "Pežo Sitroen grupe" svakako se otvara novo poglavlje u oblasti auto-industrije. Dva automobilska giganta nastavljaju da voze zajedno pod zajedničkim imenom – "Stelantis".
Pod istim krovom sada je 14 brendova automobila, a sedište nove kompanije je u Holandiji.
Kompanije su u decembru 2019. godine potpisale sporazum o stvaranju četvrtog najvećeg proizvođača na svetu. Evropska unija je krajem decembra odobrila spajanje dve kompanije, a svoje "da" udruživanju rekli su i akcionari.
Inače, samo "Fijat Krajsler automobili" zapšljavaju oko 200.000 radnika širom sveta. Među njima je i oko 2.500 zaposlenih u kragujevačkoj fabrici.
U sindikatu pozdravljaju spajanje i očekuju da će im doneti više posla, veću uposlenost kapaciteta i pre svega novi model automobila – to bi, prema nekim najavama, moglo da bude 2022. godine.
"Fijat 500L" u kragujevačkj fabrici proizvodi se od 2012. godine. Potražnja za njim iz godine u godinu opada, a samim tim i proizvodnja.
Fabrika u Kragujevcu jedna je od najmodernijih u Evropi, sa kapacitetom od 400 vozila dnevno i početak proizvodnje novog modela bio bi od velikog značaja za ekonomiju cele zemlje.
Коментари