Kvalitet i poruka potrošačima ključ za dobar brend
Veliki broj nekada najpoznatijih srpskih brendova poput smokija, čokoladnih bananica, grand kafe, Bakine tajne, čipsija, a od nedavno i plazme, sada su u vlasništvu stranih kompanija. Stručnjaci ocenjuju da je za dobru robnu marku najvažniji kvalitet i poruka, a ne ko je vlasnik.
Najpoznatije nacionalne srpske brendove, najčešće iz prehrambene industrije uglavnom su kupili stranci. Poslednjih decenija vlasništvo je brzo prelazilo iz ruke u ruku. Od radnika, preko investicionih fondova, do multinacionalnih kompanija.
Borislav Miljanović, stručnjak za marketing i komunikacije smatra da za kvalitet proizvoda uopšte nije bitno ko je vlasnik.
Prema njegovim rečima, kvalitet proizvoda zavisi od toga kako se taj proizvod priprema, proizvodi, šta se s njim dešava.
"Da li je vlasnik tog brenda Amerikanac, Rus, Kinez ili Srbin nama na kraju dana nije bitno kao potrošačima. Nama je bitno da je dobar proizvod. Tako da ja mislim da kvalitet i ono gde se plaćaju radnici za taj proizvod i gde se plaća porez koji država ubira na tome što se taj proizvod proizvodi i prodaje - to je bitno", kaže Miljanović.
Dobar brend nudi čvrstu emotivnu vezu sa potrošačem. Kvalitetni brendovi asociraju na lepša vremena, mladost i sigurnost. Preko brenda se ne prodaje samo proizvod već ideja o lepoti, zdravlju, zajedništvu, porodici...
Vladimir Čupić, direktor Predstavništva Atlantik grupe za Srbiju kaže da brend zapravo pripada potrošačima.
"Brend je verovatno najređi resurs i ako se kupuje kompanija zbog brenda onda se kupuje da se brend zadrži i da se njegova prodaja i reputacija uveća. Mnogo je lakše oživeti neki brend nego napraviti novi. Napraviti novi brend je skup i dugotrajan proces. Čak i ako uspete kratkoročno da postignete efekat taj efekat obično zahteva velike investicije da bude održiv", kaže Čupić.
Najpoznatiji brendovi insistiraju na kvalitetu pa ih potrošači zato i vole. U Srbiji ih je najviše među prehrambenim proizvodima, zbog čega oni i zauzimaju najviša mesta na listi najboljih artikala.
Denis Periničić iz Republičke unije potrošača kaže da promena vlasnika i preuzimanje nacionalnog brenda od strane međunarodnih korporacija ne mora sama po sebi da znači da će doći do gubljenja kvaliteta.
"Potrošači su, pre svega, fokusirani na taj kvalitet, cenu i očekivanu ponudu tog proizvoda na tržištu i ukoliko se to zadrži brend dalje nastavlja svoju funkciju", kaže Periničić.
Najveći broj kompanija se kupuje i prodaje upravo zbog brendova. One koje su otvorene prema tržištu prolaze bolje. Kvalitet je nešto što se podrazumeva.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар