Tuneli kroz Frušku goru izazov i za ruske stručnjake
Sredstvima ruskog državnog kredita u Srbiji je u okviru modernizacije železnice obnovljeno i izgrađeno više od 250 kilometara pruge. U toku su radovi na deonici brze pruge Beograd-Novi Sad u dužini od 44 kilometra koja prolazi kroz Frušku Goru. Radovi na tunelima i vijaduktu odvijaju se po planu i kako kažu u RŽD-u to najzahtevnija deonica pruge u Srbiji.
Brza pruga do Budimpešte, sa dva koloseka i brzinama do 200 kilometara na čas jedno je od najvećih gradilišta na železnici u Evropi. Kineski partneri rade deonice od Beograda do Zemuna i od Zemuna do Stare Pazove, a od Stare Pazove do Novog Sada rade Ruske železnice.
Poseban građevinski poduhvat su tuneli kroz Frušku Goru koji imaju cevi dužine od 1,1 kilometar. Do sada je završeno pola kilometra tunela, ali i veći deo vijadukta koji spušta prugu ka Novom Sadu.
"Postoji niz problema tamo zato što idemo po terenu koji nije baš jednostavan, idemo obalom reke Dunav ali imamo probleme sa geologijom koje rešavamo zajedno sa ruskim stručnjacima. Na današnji dan je završeno 40 odsto ugovorenih radova i idemo nešto ispred plana", kaže Mansurbek Sultanov iz "RŽD internacional".
Ruska firma "RŽD interacional" kao glavne podizvođače koristi domaće firme. Kako kažu, svima treba vremena da se uklope u standarde ali time naše firme stiču licencu da mogu i inostranstvu da se kandiduju za slične poslove. Pored radova na pruzi Beograd-Novi Sad Rusi razmišljaju o nastavku saradnje s našim železnicama.
"U pitanju je barska pruga i dispečerski centar, za upravljanje saobraćajem, projektna dokumentacija je napravljena. Što se tiče nastavka barske pruge mi smo već krenuli u razgovore, ali da vidim da usaglasimo sve parametre, a to je dobar razlog za nastavak naše priče", kaže Sultnov.
Dispečerski centar Železnica Srbije preko je potreban zbog razvoja saobraćaja. Rusi mogu da ga izgrade uz primenu novih tehnologija za upravljanje, kažu u "RŽD internacional". On će povećati propusnu moć železničkih pruga, smanjiće se operativni troškovi i povećati bezbednost transporta na mreži železnice Srbije.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар