Biznis insajder: Let Beograd-Njujork uzdrmao američke avio-kompanije
Avion "Er Srbije" A330-200 sleteo je prošlog četvrtka na njujorški aerodrom "Džon F. Kenedi", ali njegov dolazak predstavlja ostvarenje najgorih strahova američkih avio-kompanija, zbog konstantnog rasta tri velike bliskoistočne kompanije, prenosi američki portal "Biznis insajder".
Američke kompanije, "Ameriken", "Delta" i "Junajted erlajnz", godinama prigovaraju bliskoistočnim avio-kompanijama "Emirejtsu", "Etihadu" i "Katar ervejzu" da koriste nedozvoljene subvencije i tvrde da njihov iznos premašuje 42 milijarde dolara.
Te optužbe predsednici ove tri bliskoistočne kompanije odbacuju i nude finansijske izveštaje, kao dokaz svoje profitabilnosti, dodaje Biznis insajder.
"Er Srbija", zajedno sa "Er Berlinom", "Virdžin Australijom", "Džet ervejzom", "Er Sejšelima", "Etihad Ridžinalom" i "Alitalijom" deo su "Etihadove" partnerske mreže, što znači da kompanija iz Abu Dabija ima u vlasništvu 49 odsto svake od ovih avio-kompanija.
Direktor "Er Srbije" Dane Kondić rekao je da "Etihad" ne učestvuje u dnevnim operacijama srpske kompanije, ali čini da se njegovo prisustvo oseća.
Kondić je uveren da let "Er Srbije" za Njujork predstavlja odličan primer kako je partnerstvo donelo korist za obe strane.
Erbas A-330 koji se koristi za tu rutu je iznajmljen od "Džet ervejza", dok su piloti bili na obuci u "Alitaliji".
Iako pun hvale za američke avio-kompanije, predsednik "Etihad grupe" Džejms Hogan ističe da njegova kompanija ipak ima neke ključne prednosti nad američkim.
"Uprkos tome što američke kompanije čine kičmu tri globalne alijanse avio-kompanija, ono što smo mi uradili, a oni nisu, jeste da smo povećali operativnu složenost sa partnerskim
kompanijama", rekao je Hogan za Biznis insajder.
Hogan je rekao da "Er Berlin", "Alitalija" i druge kompanije članice Grupe dele sve, od flote, kompjuterskog sistema, do treninga.
To je tip sinergije koja dozvoljava avio-kompaniji, kao što je "Er Srbija", da se proširi na američko tržište, objasnio je Hogan.
"Mala avio-kompanija kao naša, ni za milion godina ne bi mogla da leti preko Atlantika da nismo među kompanijama koje su partneri 'Etihada'", rekao je Kondić.
Kondić je u pravu, navodi Biznis insajder, jer kompanija "Er Srbija", stara tri godine, sa svojom flotom od 21 aviona ne bi mogla da obavlja transatlantske letove.
"Er Srbija" je, međutim, uz pomoć svojih partnera uspela da izgradi neočekivani vazdušni most između Beograda i Njujorka.
Na višem nivou, "Etihadovo" partnerstvo predstavlja sledeću evoluciju globalne ekspanzije avio-kompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Vlade Srbije i Italije otpisale su stare dugove svojih nacionalnih kompanija pre nego su pristupile "Etihadu", pa je kompanija sposobna da radi na budućnosti, umesto da brine o
prošlosti, navodi Biznis insajder.
Američke avio-kompanije jednostavno nisu u poziciji da protestuju zbog letova italijanske avio-kompanije iz Rima, ili nacionalnog avio-prevoznika Srbije iz Beograda.
"Etihad" ne mora da se širi na tržište SAD ili Evrope samostalno, jer ima nemačku, švajcarsku, italijansku i srpsku kompaniju da to čine.
Sa sistemom partnerstva "Etihad" će nastaviti da zadire u vredan posao transatlantskih letova američkih avio-kompanija, dok one po tom pitanju ne mogu ništa da učine, zaključuje Biznis insajder.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар