Dostavljači jure radi bonusa, ali cena brzine može biti previsoka
Nedavno je u Beogradu jedan pešak teško povređen kada je na njega na prelazu na Zelenom vencu naleteo dostavljač na električnom biciklu. Povređeni čovek je još na intenzivoj nezi i u teškom je stanju.
Kada plata zavisi od brzine, na bezbednost se često zaboravlja. Dostavljači hrane često su učesnici u saobraćajnim nezgodama. U poslednjih 10 dana čak tri puta, samo u Beogradu.
"Idu po pešačkim prelazima, trotoarima, kreću se kuda ne bi smeli da se kreću. To čine zato što su pojedine aplikacije dale bonus, na osnovu tog bonusa, on mora da napravi određen broj dostava. Recimo 180 dostava za sedam dana – on mora u proseku 30 dostava dnevno, da bi to ostvario za šest dana jer sedmi dan neće raditi", objašnjava predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić.
Dostavljačica Slobodanka Đurić kaže da svakodnevno dobijaju mejlove da budu oprezni, naročito biciklisti.
"Svakodnevno nam stižu mejlovi da mora strogo da se vodi računa, posebno biciklistIma, da moraju da vode računa, da gledaju. Šta znači brzine dostave, ne mislim kad kažem da što pre treba stići do korisnika, ne misli se na brzinu da što brže treba da se vozi, nego što opreznije", kaže Slobodanka.
Kako poboljšati bezbednost dostavljača
Agencija za bezbednost saobraćaja i Ministarstvo unutrašnjih poslova pokrenuli su projekat – kako poboljšati bezbednost dostavljača u saobraćaju. Krajem prošlog meseca održan je prvi sastanak.
"Napravićemo određene treninge i zajedno ćemo da odradimo besplatnu edukaciju za dostavljače u Srbiji, pre svega u Beogradu i u Novom Sadu. Problem koji se pojavljuje je da su tu uglavnom mladi dostavljači koji se vrlo brzo menjauju, te je potreba za tim treninzima učestala i verujemo da ćemo tim poboljšati bezbednost svih učesnika u saobraćaju i generalno bezbednost u saobraćaju", kaže savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić.
Da bi neko postao dostavljač, nije potrebna nikakva obuka niti kurs. Dovoljna je samo dobra volja i da znate da vozite bicikl, motor ili kola.
Kako da se razlikuju dostavna vozila od ostalih
Da biste isporučili paket na kućnu adresu, dostavljači bez automobila uglavnom moraju da se kreću pešačkim stazama i tako svakodnevno krše propise. Udruženje dostavljača ima rešenje.
"Da na svakom vozilu postoje taksi table koje bi mi finansirali i plaćali Gradu za korišćenje iste, na njoj bi bio referentni broj dostavljača. Tako da bi vi kao prolaznici kao ljudi koji koriste parkinge prepoznali da je to vozilo dostavljačko i da će u roku od par minuta da se skloni. Napravili smo projekat da se to ne zloupotrebljava. Dostavljač bi to nosio isključivo onda kada mu je radno vreme, imali bismo našu kontrolu koja bi kontrolisala", objašnjava predsednik Udruženja dostavljača vozača Srbije Ljubomir Perić i dodaje da će predložiti gradu i da im se omogući da se kreću žutom trakom.
Predlažu i da svi koji koriste njihove usluge - restorani, stambene zgrade, obezbede parking mesta.
Iako gotovo svakodnevno čitamo vesti kako je dostavljač oborio pešaka, stručnjaci kažu da je ipak njihova bezbednost najviše ugrožena, s obzirom na to da spadaju u najranjivije učesnike u saobraćaju, a često krše propisanu brzinu i voze bez zaštitne opreme.
Коментари