U radnju s poverenjem - ko može da bude vlasnik žiga potrošača
Posle Severne Makedonije i Crna Gora i Srbija su ušle u regionalni sistem sertifikata "Fer sa potrošačem". Namenjen je trgovcima koji su spremni da kupcima pruže više od onoga na šta ih zakon obavezuje.
Potrošački nacionalni registar godišnje primi oko 25.000 prigovora. Žalbe stižu iz svih gradova - najviše na patike, belu tehniku, mobilne telefone i drugu tehničku robu, a kod usluga na komunalne.
Žig "Fer sa potrošačem" trebalo bi da napravi razliku među trgovcima, a vidno istaknut da poruči kupcima da u tu radnju mogu da uđu sa poverenjem.
"Zamislite potrošača koji možda uoči neku nepravilnost kako će reagovati, a reći će - da, vi imate sertifikat "Fer sa potrošačem", ovo nije fer", kaže Zoran Nikolić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
U Nacionalnoj organizaciji potrošača kažu da je od broja kompanija koje će dobiti sertifikat važnije ispunjavanje 26 kriterijuma. Između ostalog, način na koji kompanija odgovara na reklamacije, bezbednost proizvoda, da li se koristi dečja radna snaga, lanac nabavke, odnos prema zaposlenima, zaštita privatnosti kupaca.
"Kada kupac dođe kod nas u maloprodajni objekat, ukoliko ima neku reklamaciju, obično je on nervozan, pomalo ljut, da ga prosto na tu prvu loptu smirimo, da mu objasnimo da ćemo sve rešiti", kaže Predrag Brujić iz "Gigatrona".
Sertifikat važi dve godine, a trgovac može da ga produži ili izgubi.
"Više će biti ovi trgovci koji dobiju sertifikat pod lupom nego bilo koji ranije jer nam je zaista stalo da ovaj sertifikat živi i da svi mi kao potrošači kada vidimo sertifikat 'Fer sa potrošačem' znamo da možemo da kupimo, da će nas tretirati ljudski", kaže Zoran Nikolić.
Dobra usluga podrazumeva više od zakonske obaveze - na primer, da se kupcu poželi dobrodošlica u prodavnici, da brigu o njemu preuzima prodavac najstručniji za vrstu proizvoda koji ga zanima, jer ako ne kupi danas, možda će doći sutra.
Коментари