Kontejneri i na parkinzima – ko odlučuje gde se postavljaju
Kontejnere sve češće vidimo na parking mestima. Kako se prave planovi za njihovo postavljanje i ko određuje gde treba da stoje?
Kontejneri su nekada postavljeni na parkinzima, trotoarima, kolovozu. U nedostatku mesta za parkiranje, građani ih ponekad zagrade automobilima ili ih pomere.
Ipak, kontejneri na određenom mestu stoje sa razlogom. Propisano je na kojim lokacijama se nalaze i koliko ih ima u odnosu na broj stanara u ulici ili naselju.
Pre nego što ih Gradska čistoća postavi, šalje dopis Sekretarijatu za saobraćaj koji odobrava mesto. Nedostatak parkinga nije više problem samo u centralnim opštinama, već i šire.
"U mnogim naseljima u Beogradu se dešava da zbog potrebe za parking mestom građani izmeste sudove za odlaganje otpada negde drugde što ne smeju da čine, jer onda može da se ugrozi saobraćaj ili bezbednost prolaznika", kaže Marija Milošević, JKP "Gradska čistoća".
Kada se na placu gde je bila kuća gradi zgrada, umesto jednog kontejnera, treba obezbediti više njih i naći im mesto. To je posao investitora. Međutim, njima je važnije da naprave više parking mesta jer ih prodaju stanarima, čak i za 40.000 evra, a o kontejnerima ne vode računa.
"Ono što rade naše ekipe je da kad vide to vrate ih na mesto, ali ako se to dešava učestalo i ponavlja u narednom periodu, onda 'Gradska čistoća' sa tog mesta potpuno izmešta kontejnere i onda građani moraju da odlaze do sledećeg bloka da bace đubre", navodi Miloševićeva.
U uskim ulicama, u kojima su sa obe strane parkirana vozila, često nije ni moguće postaviti kontejnere. U Beogradu je registrovano oko 750.000 vozila, ima ih 100.000 više nego pre dve godine, pa je problem parkiranja još veći.
Ipak, kontejneri treba da ostanu tamo gde su i postavljeni, jer u suprotnom, kažu u "Gradskoj čistoći", stvaraju se nelegalne deponije, a onda je šteta daleko veća. I to za sve.
Коментари