Pomoć za najugroženiju decu i porodice, Dan davanja u znaku donacija hrane
Obeležen je peti Nacionalni dan davanja. Na dan rođenja Mihajla Pupina ustanovili su ga Srpski filantropski forum i Koalicija za dobročinstvo. Sa idejom da ukaže na najveće izazove u društvu, datum je bio posvećen obrazovanju, solidarnosti sa osobama sa invaliditetom, a već dve godine i jednom od najhumanijih ciljeva – donaciji hrane.
U hramu dobročinstva u Kolarčevoj zadužbini, zahvalnice za podršku humanitarnim akcijama dobilo je više od šezdeset kompanija, organizacija i medija.
"Zahvalna sam na neiscrpnoj inicijativi i energiji ‘Forumu’, koji pokreće aktivnosti. Smatram da dobročinstvo nije dužnost već privilegija", ističe direktorka Eliksir fondacije Margareta Musić.
Nacionalna direktorka Fondacije SOS Dečja sela Vesna Mraković navodi da su u našoj zemlji najugraženija deca i porodice.
"Više od 700.000 ljudi u Srbiji koristi neku vrstu socijalne pomoći. Svaki korisnik socijalne pomoći je dete", kaže Mrakovićeva.
Njima su i namenjene osnovne životne namirnice koje se prikupljaju u okviru kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost". Kutije za hranu postavljene u pet objekata, podsećaju da i mala pomoć može mnogo da znači.
Iz udruženja koje namirnice daje najugroženijim porodicama, kažu da su ovakve akcije najuspešnije kada i sami izađu na teren i pozovu građane da pomognu.
"Dobro je što se poverenje prema nevladinim i humanitarnim organizacijama podiže, što i mi dokazujemo transparentnošću da radimo kvalitetno i da što građani daju, delimo i pomažemo kome treba", naglašava koordinatorka Udruženja MNRO Zvezdara Jasmina Erker.
Članovi Koalicije za dobročinstvo podsećaju da bi se više kompanija i organizacija opredelilo za pomoć najugroženijima, kada bi se ukinuo PDV na donacije.
Građani doniraju više od kompanija
Istraživanje organizacije Catalyst Balkans pokazalo je da su građani u prethodnoj godini donirali znatno više od poslovnog sektora.
"Voleli bismo da bude više strateških razvojnih davanja. Kada god je kriza, na nacionalnom nivou ili kada postoji potreba da pošaljemo nekog na lečenje, građani brzo i emotivno reaguju dok kompanije reaguju strateški", objašnjava direktor za partnerstva Catalyst Balkans Miloš Janković.
Na Nacionalni dan davanja uvek se čuje i poruka da je neophodna zajednička akcija građana, kompanija i medija. Predstavnici sedme sile zato će imati važnu ulogu u sledećoj akciji koja se priprema 16. oktobra, povodom Svetskog dana hrane.
Tada će ostaviti mikrofone i kamere i skuvati topli obrok za one kojima je to najpotrebnije.
Коментари