Za nove bicikle pomoć od 5.000 dinara, koliko će ih biti na ulicama Beograda
Do kraja sledeće nedelje trebalo bi da bude raspisan konkurs za subvencije za kupovinu bicikala. Za ovu akciju vlada veliko interesovanje.
Smešak - jer za njega ne treba parking mesto, ne zagađuje vazduh i ne pravi buku.
Kažu da je idealno prevozno sredstvo od kuće do posla. Ipak, istraživanja pokazuju da se oko 45 odsto ljudi vozi gradskim prevozom, više od 30 odsto ide peške, 20 svojim automobilom, a bicikl koristi manje od 1 odsto naših sugrađana.
U Danskoj i Austriji ti brojevi su drugačiji, i do 50 odsto biciklista. Grad Beograd najavio je da će sa po pet hiljda dinara pomoći kupovinu novih bicikala.
Ivana Vilotijević, gradska sekretarka za zaštitu životne sredine objašnjava uslove - da su kupili bicikle posle objavljivanja konkursa od strane nevladine organizacije, odnosno udruženja građana, da dostave račun gde će imati potvrdu da je domaćeg porekla i kada se budu prijavljivali izabranoj nevladinoj organizaciji neophodno je da popune prijavu.
Konkurs će sprovesti nevladina organizacija, a grad je propisao uslove. Cena nije ograničavajući faktor.
Mirko Radovanac, predsednik "Jugo cikling kampanje" je rekao da koliko je video u propozicijama - učesnici će morati da pribave saglasnost Privredne komore da je taj proizvođač domaći.
"Ne znam da li će morati da ima 100 odsto domaćih komponenti. Ne verujem jer mislim da niko kod nas ne pravi menjače. Moja zamerka je što nije predviđeno da se kupe i elektrobicili jer je to sada jedan novi trend i bum ne samo u svetu nego i kod nas, pogotovu za brdoviti Beograd", kaže Radovanac.
Kada posao bude završen, skoro dve hiljade novih bicikala se očekuje na ulicama Beograda. Važno je da njihovi vlasnici imaju gde da voze bezbedno.
Jovana Radovanović iz "Ulice za bicikliste" kaže da biciklističkih staza ima oko 100 kilometara, one su dobre dok su povezane i dok su tamo gde treba, sve dok se ne desi da je nešto na sred te staze.
"Razne zanimljive fotografije dobijali smo od građana. Novi Beograd je sjajan, ali je stari deo grada ono na čemu treba raditi i više ulagati, mesto gde se biciklisti osećaju najmanje bezbedno", rekla je Radovanovićeva.
Ovo je samo jedna u nizu akcija koje je planirao Grad Beograd. Za ovu su iz budžeta izdvojili 10 miliona dinara.
Коментари