петак, 02.02.2018, 18:00 -> 18:41
Извор: РТС
Kako "divlji" taksisti opstaju na beogradskim ulicama?
Decenijska priča o nelegalnim taksistima se nastavlja. Poslednji primer – vožnja od Slavije do Beton hale koštala je dvojicu stranih turista 100 evra. Izgleda da je to prelilo čašu i najavljuje se oštra akcija mnogih institucija da se nelegalno taksiranje u gradu iskoreni.
Gomila oduzetih tablica i dozvola u ormanu Saobraćajne inspekcije, skinute sa taksi vozila, potvrda su da je teško sprečiti nepropisno taksiranje, koje u poslednje vreme čak i buja.
Predsednik Udruženja taksista Srbije Aleksandar Bjelić kaže da je situacija kulminirala u decembru i januaru. "Svakodnevno imamo pritužbe građana i turista koji se žale na povećanu naplatu", ističe Bjelić.
Predsednik Udruženja taksista Srbije navodi da se po krovnoj tabli i registarskoj tablici lažni taksisti i ne razlikuju od pravih.
Nadležni su, prema njegovim rečima, prepoznali problem, a taksisti traže veća ovlašćenja Komunalne policije. "Njih je puno i rade 24 sata, za razliku od Saobraćajne inspekcije, koja ima veoma ograničene resurse", rekao je Bjelić.
I jeste Komunalna policija efikasnija i ima nadležnosti, ali ne može da zaustavi taksistu. Međutim, može da ga kontroliše u mestu. Kad otkriju nelegalno taksiranje asistiraju Saobraćajnoj inspekciji.
"U toj situaciji obaveštavamo Saobraćajnu inspekciju, koja dolazi na lice mesta i, u zavisnosti od prekršaja, preduzima mere", objašnjava Darko Dujović, šef Komunalne policije.
Solidarnost taksista
Dujović kaže da su prošle godine napisali 2.361 kaznu za brojne propuste kod taksista, a mnogi se odnose i na nelegalne taksiste, koje je teško otkriti i pored silnih dežurstava.
"Kada napravimo veću akciju ili krenemo u kontrolu taksi prevoza, regularni taksisti obaveštavaju neregularne gde su naše pozicije", objašnjava Dujović.
U takvoj situaciji nije lako oduzeti ni devet automobila taksistima u prošloj godini, ali ni otkriti 67 vozača koji su registrovani u drugom gradu, a taksiraju po Beogradu. Zakon ih razlikuje po prekršaju i kazni.
"Vozilo im se isključuje na deset ili 30 dana u ponovljenom prekršaju, oduzimaju im se registarske tablice i saobraćajna dozvola i kod sudija za prekršaje se podnose zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka i kazne su od 100.000 do 300.000 dinara", ukazuje Nenad Mićić, načelnik Inspekcije za drumski saobraćaj.
Dodaje da su u ovoj godini već oduzeli dva vozila, a otkrivena su i trojica taksista iz drugog grada. Svega je osam inspektora na celoj gradskoj teritoriji, a lukavost nazovitaksista, koji po pravilu saznaju za njihove akcije, povećava problem.
"Prepravljaju krovne oznake, menjaju brojke. Na primer, imamo tablice latiničnih slova IX, gde od I prave T. Zalepe izolir traku", navodi je Mićić.
Grad je prošle godine primio nekoliko stotina taksista, pa lista čekanja više i ne postoji.
Posle 15 godina praktično je podmlađena taksi služba, kaže Uglješa Mitrović, gradski sekretar za javni prevoz.
Da li je rešenje gradski taksi u koji se ulazi kupljenom licencom, a koja se gubi kada se prekrše pravila?
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар