Pacijenti lakše do lekova, od novembra elektronski recept
Ministar zdravlja Zlatibor Lončar najavio je da će elektronski recept u novembru profunkcionisati u Beogradu, a onda u celoj Srbiji. To znači da će pacijenti moći da podižu svoje lekove bez odlaska kod izabranog lekara.
Prema podacima Ministarstva zdravlja, čak trećina građana ne dođe na zakazan pregled kod lekara. Zbog toga je u Kliničkom centru Srbije, gde mesečno imaju skoro 80.000 termina za preglede, počeo da radi Kontakt centar. Pozivom na broj 011/360 9999, radnim danima od sedam do 19 časova, pacijenti mogu da dobiju sve neophodne informacije, da zakazani pregled otkažu, ili da dobiju neki drugi termin za pregled.
Čekali smo da predamo zahteve za zamenu stare papirne knjižice, pa smo čekali u redu da dobijemo novu elektronsku knjižicu. Nervoze je bilo i kod pacijenata i kod lekara kada je počeo da se uvodi integrisani informacioni zdravstveni sistem (IZIS). Nije bilo dovoljno termina za preglede, ili su bili popunjeni brzo, ali čini se da sada sve polako dolazi na svoje mesto.
Da imamo elektronske kartice i da IZIS funkcioniše bilo je neophodno da bi bio uveden elektronski recept. Poslednje pripreme su pri kraju, a lakše do terapije najpre će moći pacijenti u Beogradu.
"Proćićemo obuku, tako da ćemo u mnogome smanjiti posao opterećenost administrativnim poslom i da se posle konačno posvetimo pacijnetima", navodi Dr Vesna Janjušević, direktorka DZ Stari grad.
Ministar zdravlja Zlatibor Lončar navodi da će elektronski recept u novembru profunkcionisati u Beogradu, a onda u celoj Srbiji.
"To tačno znači, da pacijneti neće više morati svako malo da idu kod svojih lekara i u domove zdravlja da bi im se prepisali recepti, to je pre svega lakše za hronične pacijente, da će preko tzv. elektronskog recepta moći da završavaju sve, da podižu svoje lekove bez odlaska kod izabranog lekara", objašnjava Lončar.
Pacijenti navode da su zadovoljni ovim načinom zakazivanja.
"Ostavili smo mogućnost da i oni pacijneti koji dođu sa papirnim uputom ili koji imaju pregled bez termina da ih sami rešimo, samo više strpljenja u takvim situiacijama", navodi dr Milika Ašanin, direktor Kliničkog centra.
U dečjoj klinici u Tiršovoj kažu da je IZIS pokazao da najviše posla imaju ortopedi, urolozi, neurhirurzi, da iako se ponekad čeka malo duže na pregled, da i lekara i termina ima dovoljno, i da je za manje čekanja neopohodna bolja organizacija i sinhronizacija.
"Neophodna je sradanja između ustanova kod nas u primarnom i u sekundarnom sistemu, da rasporedimo posao, da pacijneti manje čekaju", ističe prof. dr Zoran Radojičić, direktor Dečje klinike u Tiršovoj.
Podsetimo i da se pregled kod izabranog lekara, pedijatra, ginekologa ili stomatologa može zakazati i pozivom na broj 011/362 0000, svakog radnog dana od 8 do 20 časova, a da vam onda vaši lekari kada odete u dom zdravlje dalje zakazuju sve preglede u bolnicama ili kliničkim centrima.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар