Pušteno u rad pet električnih autobusa u Beogradu

Počela da saobraćaja prva linija gradskog prevoza sa pet najmodernijih električnih autobusa, od Belvila do Vukovog spomenika. Prvim autobusom provozao se gradonačelnik Beograda Siniša Mali.

Gradonačelnik je prisustvovao primopredaji pet novih električnih autobusa od kineske kompanije "Čeriot" ispred Starog dvora i zatim se novom linojom 1Eko provozao do Vukovog spomenika.

Mali i kineski ambsador u Beogradu Li Mančang najavili su da će pokušati da dovedu kinesku kompaniju u Beograd, odnosno da otvori liniju za sklapanje modernih električnih autobusa.

"Ovo je istorijski trenutak za GSP Beograd, pišemo istoriju na nekoliko načina, od danas kreće prva linija elektro autobusa u Evropi, gde ćemo na jednoj liniji imati samo takve autobuse i Beograd će biti jedinstven grad u Evropi po tome", rekao je Mali novinarima.

Istakao je da će se građani prvi voziti takvim autobusima, kao i da su to trenutno najsavremeniji elektro autobusi u Evropi, sa super kondenzatorom i bez baterija.

"Unapredićemo ekologiju, oni su nečujni i samo troše struju. Beograd se menja, pravimo korake napred želimo da budemo inovativni i prvi u raznim oblastima. U proteklom periodu smo dobili 30 novih 'Ikarbusovih' autobusa i još 30 stiže, od čega 10 u oktobru, 20 u februaru ili martu. Nabavljaćemo sve više novih autobusa, a 40 tramvaja ćemo srediti da imaju klima uređaj i internet", naglasio je Mali.

Gradonačelnik je zahvalio Li Mančangu i izrazio očekivanje da će grad kupiti još takvih autobusa naredne godine, kao i da će ubediti kinesku kompaniju "Čeriot" da dođe u Beograd i otvori proizvodnju liniju.

"Molim Beograđane da plaćaju bus-plus, to je jedini način da unapređujemo i prevoz i ulepšamo grad", puručio je Mali.

Kako kaže, GSP ima oko 700 autobusa, svaki od njih 50 litara dizela troši na 100 kilometara, što je oko tri miliona litara dizela na mesečnom nivou.

Li Mančang je naglasio da je mnogo srećan što je ambasador Kine u Beogradu i još srećniji kao Beograđanin.

"Razgovarao sam sa kompanijom i potrudiću se da ih dovedem ovde da otvorimo liniju za sklapanje ovakvih autobusa", dodao je kineski ambasador.

Direktor GSP-a Beograd Željko Milković pozvao je Begrađane da podrže unapređenje prevoza tako što će plaćati prevoz.

Zamenik Sekretarijata za zaštitu životne sredine Jasmina Madžgalj objasnila je da je Beograd mnogo dobio ovim autobusima po pitanju ekologije, smanjenje ugljen dioksida i buke.

"Ako autobus prelazi oko 80.000 kilometara godišnje onda je to ušteda 100 tona ugljen dioksida, tako da će pet ovakvih autobusa smanjiti 500 tona godišnje", dodala je Madžgaljeva.

Dužina autobusa je 12 metara, kapacitet 80 putnika, a ukupna snaga vučnih motora najmanje 120 kilovata.

Vozilo je sa rekuperacijom električne energije što znači da u fazi kočenja dopunjava svoje baterije.

Motori nesmetano rade u uslovima spoljašnje temperature od -20 do +50 stepeni, a vreme punjenja na terminusima je samo 10 minuta i elektrobus je spreman za vožnju narednih 20 kilometara.

Vrednost pojedinačnog autobusa je oko 460.000 evra odnosno ukupna vrednost investicije iznosi oko 2,3 miliona evra.

Trasa linije je: Vukov spomenik - Kraljice Marije - Bulevar kralja Aleksandra - Trg Nikole Pašića - Dečanska - Terazijski tunel - Zeleni venac - Brankova - Brankov most - Bulevar Mihajla Pupina - Milentija Popovića - Bulevar Zorana Đinđića - Antifašističke borbe - Bulevar Milutina Milankovića - Đorđa Stanojevića - Naselje "Belvil".

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 31. март 2025.
10° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом