уторак, 26.04.2011, 09:09 -> 11:14
štampajNekonkurentni na nemačkom tržištu
Srpske robne marke teško stižu do nemačkog tržišta, jer su nekonkurentne zbog visokih marži. Zadatak Privredne komore Srbije je da olakša nastup na nemačkom tržištu kroz povezivanje sa ovdašnjim partnerima.
Srpski privrednici nailaze na teškoće prilikom plasmana robe na nemačko tržište. Posle dobijanja sertifikata koji omogućava plasman robe na strano tržište, naši proizvođači nailaze na konkurenciju koja nudi svoje proizvode sa niskim maržama.
Srpska malina se ovde prodaje preko austrijskog posrednika, pa nema nalepnicu koja označava zemlju porekla.
Mineralna voda iz Srbije je kvalitenija od mnogih na tržištu, ali je nema u Nemačkoj, zbog skupe reciklaže pet ambalaže.
"Posebnost nemačkog tržišta predstavlja reciklaža pet ambalaže, koja je vrlo skupa", kaže Aleksandar Ivkovac, ekonomski savetnik ambasade u Berlinu.
"Ovaj proces onemogućava srpske proizvođače da pod ekonomsko isplativim uslovima plasiraju robu na tržište", dodaje Ivkovac.
Prema tom sistemu, kupcu se, za svaku vraćenu flašu, vraća 25 centi, a toliko košta i voda.
Poslovni kontakti su presudni za uspeh na tržištu, bilo kroz sajmove ili preko srpskih predstavništava. Tako će se za proizvođače pamuka iz Arilja u Frankfurtu organizovati velika izložba za nemačke partnere.
PKS pomaže tekstilcima
"Potrebno je da podržimo našu privredu u nastupu na nemačkom tržištu, u ovom slučaju proizvođače tekstila u upoznavanju ovdašnjih kolega i tržišta sa potencijalom srpskih tekstilaca", ističe Milanka Vučić, predstavnik Privredne komore Srbije u Frankfurtu.
"Ovo je najozbiljniji susret privrednika u organizaciji Komore, što pomaže povratku nemačkih firmi na srpsko tržište", kaže Nebojša Pećinar, iz fabrike "Bogutovo" iz Arilja.
Neke domaće firme su već našle su put do nemačkog kupca.
"Naše proizvode plasiramo preko privatnog preduzeća, ali za bolji rezultat potrebno je da Privredna komora organizuje susret sa nemačkim partnerima onako kako to rade Nemci u svojoj komori", smatra Svetislav Đukić, predstavnik "Podruma Radovanović".
Izvoz na nemačko tržište prošle godine je porastao za 21 odsto, ali tome treba dodati i činjenicu da nemački investitori, iz svojih fabrika koje su stacionirane u Srbiji, izvoze robu na nemačko tržište.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар