Читај ми!

Elektronski studio

Predstavićemo kompoziciju „Meandri” koju su ostvarili Manja Ristić i Mark Vernon, koristeći, između ostalog, i analogni sintetizer zvuka EMS Synthi100. Umetnici su, naime, boravili u Elektronskom studiju Radio Beograda u januaru ove godine, kada su radili na ovom istorijskom uređaju. Pored toga, u kompoziciji su iskorišćeni terenski snimci zabeleženi u Beogradu i njegovoj okolini.

Mark Vernon je jedan od najcenijih britanskih saund umetnika koji pre svega radi sa pronađenim zvukovima na trakama i akuzmatičnim zvukom. Baziran u Glazgovu, u svojim delima se bavi pitanjima audio arheologije, zvučnog voajerizma i nostalgije. Jedan je od osnivača i urednika umetničkog radija iz Glazgova – Radiofrenije.

Manja Ristić je dobro poznata našim slušaocima po brojnim, zapaženim izdanjima elektroakustičke muzike koja objavljuje poslednjih godina. U svojim delima ona ispreda posebnu, tananu poetičnost od pažljivo odabranih terenskih snimaka, pre svega onih nastalih uz pomoć hidrofona i finih, elektronskih, meditativnih, paučinastih dronova.

Kako to umetnici kažu „Meandri” su kolaborativna radiofonska kompozicija, koja je proistekla iz miksovanja na licu mesta tokom četvorodnevne rezidencije u Elektronskom studiju, raznih materijala koje su prikupili u Beogradu. Ona predstavlja raznoliki pristup kompleksnom analognom sistemu kakav je EMS Synthi 100 koji ni Manja Ristić, ni Mark Vernon nisu poznavali. Taj materijal koji su sakupili je raznolik – od eksperimenata i istraživanja dron i ambijentalnih sekvenci, preko procesovanih terenskih snimaka, do intuitivnog pravljenja ’pečeva’ sada i ovde, nekoj vrsti sviranja u ’četiri ruke’ na uređaju EMS Synthi 100. Kompleksni, meditativni pejzaži, proistekli iz ovih sesija prikazuju njihov odnos prema analognom zvuku, kao i primenu različitih tehnika slušanja, inače prisutnih u samostalnim ostvarenjima ovih autora.

Pred nama je kompozicija koja se odvija spontano i fludino, otkrivajući nam svu čaroliju uhvaćenog i na slobodu puštenog trenutka. Ovo je jedna vrsta lucidnog snivanja o Beogradu, mala etida o umetnosti ’sećanja u zvuku’, gde je svaki zabeleženi materijal ujedno i arhivski upis i urgentna potreba da se nešto što će pobeći zabeleži i transformiše. Pre svega, kompozicija „Meandri” Marka Vernona i Manje Ristić je poetska slika najvišeg reda, u zvuku, kojoj možemo da se prepustimo kroz slušanje i kroz sopstvenu unutrašnju metamorfozu. Ono što ostaje i ono što nestaje, bivaju uhvaćeni u magiji zvučne igre.

Urednica Ksenija Stevanović

 

 

 

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње