Džez
Premijera albuma „Drifting” norveške saksofonistkinje Mete Henrijete, objavljen pre desetak dana za minhenski ECM Records.
Norveška saksofonistkinja Mete Henrijete je svoj veliki proboj na džez sceni ostvarila već debitantskim dvostrukim albumom za ECM Records, krajem 2015. godine. Na tom izdanju predstavila se jedinstvenom kombinacijom minimalističkog kamernog džeza i klasične muzike, kao i avangardnijih džez strujanja u evropskom ključu. U ranoj fazi karijere sarađivala je i sa Marinom Abramović na njenim performansima, a u potonjim godinama izvođačku karijeru je gradila mimo konvencija džez industrije, zadržavajući kontakt sa svetom vizuelnih umetnosti, performansa, primenjene muzike, te baveći se komponovanjem u različitim kontekstima savremene kompozicije i improvizacije.
Njen drugi album Drifting objavljen je punih sedam godina kasnije i svojim kamerno-minimalističkim senzibilitetom stilski se dosledno nadovezuje na hvaljeni prvenac. Aktuelna postava je svedena, a uz saksofonistkinju trio čine pijanista Johan Lindval i čelistkinja Judit Haman. Za studijski rad Mete Henrijete karakterističan je veliki broj kratkih numera, što je atipičan format čak i za nekonvencionalne džez albume. Tako u prvi plan dospeva album kao celina sa određenim narativnim tokom, muzičkim poglavljima koja se naizmenično kreću od fragmenata i skica, do jasnije zaokruženih kompozicija. Trio funkcioniše poput kolektiva koji ne favorizuje pojedince i improvizatorsku virtuoznost, već domišljatost u interakciji i istraživanju zvučnih tekstura unutar melodijski potentnog kompozitorskog okvira.
Autor Nikola Marković
Коментари