уторак, 08.04.2025, 17:30 -> 22:41
Извор: Радио Београд 2
Аутор: Горица Пилиповић
Po ukusu Betovena
Italijanski kompozitor Luiđi Kerubini, naturalizovani Francuz, u oblasti kamernog žanra komponovao je šest gudačkih kvarteta. U današnjem Autogramu urednica Gorica Pilipović predstavlja treći.
Iako je njegovu muziku visoko cenio niko drugi do Ludvig van Betoven, Kerubini je danas uglavnom upamćen po nimalo laskavom portretu koji je živopisno ilustrovao njegov napaćeni student Hektor Berlioz. U svojim Memoarima Berlioz, naime, slika Kerubinija kao konzervativnog sitničavog profesora koji guši svaku muzičku inovaciju sa svog neosvojivog uporišta na mestu direktora Pariskog konzervatorijuma. Pa ipak, Berlioz je morao da prizna da se divi delima svog profesora. Kerubini se inače, iz rodne Firence kasnih 80-tih godina XVIII veka preselio u Pariz. Tada je s velikim žarom učestvovao i u burnim političkim događajima koji su usledili - posle izbijanja Francuske buržoaske revolucije pomogao je u učvršćivanju republike pišući niz patriotskih dela. Upravo su ona privukla Betovenovu pažnju jer je i sam bio zadojen revolucionarnim duhom. Kerubini je, međutim, najveći uspeh postigao u operi, komponovao je više od 30 ostvarenja ovog žanra, što komičnog što dramskog, a bar polovina je bila namenjena pariskoj sceni. Upravo je taj uspeh 1822. preporučio Kerubinija za mesto na Konzervatorijumu gde će ostati narednih 20 godina.
Коментари