Upotreba jezika u politici
Svetlana Slijepčević Bjelivuk, Jelena Radović i Aleksandar Baucal
Kako se oblikuje percepcija glasača, odnosno kako privoleti glasače da se opredele za određene političke opcije "s obzirom da su namere i namene svih tekstova u predizbornim kampanjama iste"-da ubede, pitanje je koje u monografiji "Reklamno-propagandni žanr u srpskom političkom diskursu" postavlja autorka Svetlana Slijepčević Bjelivuk, a što nosi krajnju aktuelnost u našem vremenu. Možda je ovo do sad i jedina monografija koja zadire u srž problema upotrebe jezičkih i stilskih sredstava koje političari koriste da bi došli do cilja i time ostvarili primat. Kako se, dakle, postiže sugestivnost i koja su to jezička sredstva koja se stavljaju u određene političke diskurse? Osim tumača iz jezičke struke valja u pomoć, radi lakšeg razumevanja, pozvati i psihologe i sociologe i temu učiniti interdisciplinarnom.
Međutim, kao aktuelno postavlja se i pitanje o političkom marketingu, njegovoj ulozi i budućnosti. U kom smeru sada ide, razmatramo.
Gosti autorke i urednice Melihe Pravdić su lingvista Svetlana Slijepčević Bjelivuk, naučni saradnik Instituta za srpski jezik SANU, sociolog Jelena Radović, marketinški stručnjak i prof. na Odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu Aleksandar Baucal.
Autor:
Мелиха Правдић
Емисија стоји ван серија, као отворени резиме седмице. [ детаљније ]
Коментари