Šeik Kaled Omran: Pokrivanje lica zabranjeno
Generalni sekretar Saveta za fatvu na Univerzitetu „Azhar“ u Kairu, šeik Kaled Omran, kaže da je pokrivanje lica iz religioznih razloga zabranjeno.
Šeik Kaled Omran nosi odeću koja priliči njegovoj službi. Njegova glava je ukrašena crvenim fesom koji je umotan belim platnom a takođe nosi kaftan i tamni ogrtač. Fes i kaftan pokazuju da je on verski učitelj na Univerzitetu „Azhar“ i to nije odeća koju privatno nosi.
U vezi sa tim šta propisuje šerijatski zakon kada je reč o odevanju žena, šeik navodi da su to samo tri stvari. U svetom Kuranu i suni, u predanju sačuvanih izjava proroka Muhameda, postoje pravila odevanja, posebno za žene.
Odevni predmet ne sme da ističe liniju tela, ne sme da otkriva telo i na sme da bude usko pripijen uz telo. Takođe, odeća ne treba da pokriva ruke i lice, navodi šeik, prenosi Dojče vele.
Što se tiče vela koji pokriva lice, ni Kuran ni suna ne obavezuju ženu da ga nosi. Zato kažemo da je nikab tradicija, običaj koji potiče iz nekih zemalja, ali to ne stoji u šerijatskom zakonu, navodi šeik.
Međutim, žene proroka Muhameda su bile obavezne da nose veo. To je izuzetak koji je važio pre 1.400 godina.
Na pitanje zar onda ne bi moglo biti da današnje muslimanske žene, bez obzira na to da li su sa Bliskog istoka ili iz Evrope, time žele da budu bliže Muhamedu i zbog toga tvrde da je veo koji pokriva lice simbol islama, šeik navodi da taj izuzetak koji je važio samo za prorokove žene nikako ne opravdava imitiranje – ukoliko šerijatski zakon kaže da ta specifična pravila važe samo za proroka i njegove žene, onda druge muslimanske žene ne smeju to da oponašaju.
Ako je žena odrasla u društvu u kojem je uobičajeno nošenje nikaba, onda ona – sa stanovišta religije – ima pravo da sama odluči da li će nikab nositi ili ne.
Međutim, ona ne sme svoju odluku – da nosi nikab – da posmatra kao religiozni čin. To je već problematično, kaže on.
Da li treba onda zabraniti pokrivanje lica i da li Univerzitet Azhar zahteva od muslimanki širom sveta da bace burku i nikab?
Šeik navodi da postoje društva u kojima nošenje nikaba ženama pruža zaštitu.
„U takvim slučajevima bih rekao: Dobro, neka ga nose. Ali, ako nikab šteti jednom društvu i ako služi kao maska za izvršavanje terorističkih zločina, onda sam svakako za to da se nikab zabrani“, smatra šeik.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар