Читај ми!

U čemu je tajna prodora kineskog proizvođača telefona „Sjaomi“ u auto-industriju

Tehnološki gigant „Sjaomi“, prošle godine, proizveo je više od 135.000 automobila i privukao veliku pažnju javnosti modelom koji i po ceni i performansama nadmašuje i najuglednije strane konkurente, javljaju mediji u Istočnoj Aziji. Kineska kompanija već privodi kraju svoje drugo postrojenje, koje će joj ove godine omogućiti da sa proizvodnih traka izbaci 300.000 vozila.

У чему је тајна продора кинеског произвођача телефона „Сјаоми“ у ауто-индустрију У чему је тајна продора кинеског произвођача телефона „Сјаоми“ у ауто-индустрију

Krajem ovog meseca navršava se godinu dana od kada je kineski proizvođač pametnih telefona „Sjaomi“ ušao na tržište automobila, objavivši početak prodaje svojih električnih vozila.

Zato je pravi trenutak da se sumira šta je kineski gigant mobilne telefonije uspeo da postigne u toj oblasti.

A ostvario je, slobodno se može reći, puno, pogotovo kada se ima na umu koliko je žestoka konkurencija na tržištu električnih i drugih ekoloških automobila u Kini.

Snažan prodor na tržište auto-industrije

U 2024. godini, „Sjaomi“ je proizveo preko 135.000 vozila i otvorio 200 prodajnih objekata u 58 gradova. Kompanija je tako za trećinu nadmašila prvobitni plan da proizvede 100.000 automobila u 2024. godini.

Ti automobili su došli iz fabrike u Pekingu, koju „Sjaomi“ već proširuje, gradeći novo, drugo po redu postrojenje kapaciteta 150.000 jedinica. Kompanija planira da zahvaljujući njemu u ovoj godini duplira proizvodnju i napravi ukupno 300.000 četvorotočkaša.

Inače, „Sjaomi“ je objavio nameru da uđe u automobilsku industriju 2021. godine i već krajem decembra 2023. novinarima je predstavio svoj prvi model "SU7", sedan sportskog izgleda koji je potom ušao u prodaju krajem marta prošle godine u tri verzije: „standard“, „pro“ i „maks“.

Do proleća „Sjaomi“ će na tržište izbaciti još jednu, trkačku verziju "SU7" pod nazivom „ultra“, a kasnije tokom godine bi trebalo da lansira i potpuno novi model, terensko vozilo "YU7".

Tajna uspeha

Osnovni razlog za brzi prodor i zavidan uspeh na tržištu automobila tog mladog proizvođača telefona je odličan odnos kvaliteta i cene vozila.

To naročito važi za verziju „maks“, koja ima bolje performanse od drugih velikih električnih rivala iste klase, „Teslinog“ modela "S" i „Poršeovog“ „tajkana“, a znatno je jeftinija od njih. Prosto rečeno, „Sjaomijev“ "SU7 maks", javili su mediji u istočnoj Aziji, sa maksimalnom brzinom od 265 km na čas, dometom od 800 km i ubrzanjem od 0 do 100 km na čas za 2,8 sekundi, brži je, ima veći radijus kretanja po punjenju i veće ubrzanje od pomenutih stranih takmaca, a košta samo 41.500 dolara, što je više nego upola manje od „Teslinog“ modela "S" (domet 715 km, ubrzanje 3,2 sekunde, 96.700 dolara) i skoro pet puta manje od „Poršea tajkan“ (domet 527 km, ubrzanje 3,2 sekunde, 210.000 dolara).

Cenu koja je više nego konkurenta i u poređenju sa domaćim proizvođačima električnih automobila, kao što su „Džili“, NIO ili „Li automobili“, „Sjaomi“ je ostvario pre svega primenom tehnologije koja integriše pogonsku električnu bateriju u telo vozila, kao i gigakastingom, tehnikom izlivanja mnoštva različitih komponenti od aluminijuma u jedan jedinstveni deo.

Velike, ali opravdane ambicije

„Sjaomi“ će, najavio je njegov osnivač i generalni direktor Lej Đun, za 15 do 20 godina ući u prvih pet proizvođača automobila na svetu.

Slične ambicije izrazio je još jedan div mobilne telefonije, tajvanski „Fokskon“. Planove da se okuša u proizvodnji automobila dugo je imao i američki „Epl“. I dok su Amerikanci odustali od ideje da konstruišu sopstveni automobil, a Tajvanci u tome uspeli, ali još uvek tragaju za tradicionalnim proizvođačem vozila koji bi im svojim iskustvom, proizvodnim kapacitetima i prodajnom mrežom poslužio kao odskočna daska za realizaciju krupnih ambicija, kineski „Sjaomi“ je samo tri godine od početka ulaganja u razvoj vozila i u prvoj godini poslovanja u automobilskoj industriji već stvorio solidnu proizvodnu bazu i izbacio na tržište proizvod koji pobeđuje u trci za naklonost potrošača.

понедељак, 03. март 2025.
7° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса