Volvo će proizvoditi isključivo električne automobile prilagođene veganima, bez kože i od recikliranih materijala
Švedski proizvođač automobila „Volvo kars” objavio je da će njihov asortiman vozila do 2030. godine biti isključivo na električni pogon i bez materijala životinjskog poreka, pre svega kože, te da će se proizvoditi od biorazgradivih i recikliranih materijala kako bi odgovorili potrebama sve većeg broja kupaca koji žele proizvode iz obnovljivih izvora.
Kako su saopštili iz kompanije „Volvo“, promene koje najavljuju su odgovor na zabrinutost kupaca i pokreta za zaštitu životinja, ali i uticaja koje intenzivno stočarstvo ima na životnu sredinu.
Takođe, to se poklapa i sa težnjama „Volvoa“ da do 2030. godine ponudi paletu automobila isključivo na električni pogon. Model "C40 Recharge" je prvi novi potpuno električni model u čijem enterijeru neće biti korišćena koža.
Pored toga, dodaju u kompaniji, aktivno se radi i na pronalaženju visokokvalitetnih i održivih izvora za mnoge materijale koji se koriste u automobilskoj industriji.
Do 2025. godine nameravaju da 25 odsto materijala u njihovim automobilima čine reciklirani i biorazgradivi materijali.
Kao deo svojih klimatskih akcionih planova, takođe imaju za cilj da svi njihovi neposredni dobavljači koriste energiju iz potpuno obnovljivih izvora.
Potpuno električni model "C40 Recharge" već je bez kože, a kompanija eksperimentiše sa novim materijalima, kao što je nordiko – napravljen od otpadaka drveta, recikliranih čepova i plastičnih boca – koji, kako naglašava Robin Pejdž, glavni dizajner „Volvoa“, ima istu „mekoću i toplinu“ kao koža.
„Za nekoga ko voli kožu, ali je svestan negativnih uticaja na životnu sredinu, ovo je dobar, moderan način da se sačuvaju njene osobine, ali je pravi materijal budućnosti“, naglašava Pejdž.
Proizvođač automobila takođe ima za cilj da koristi reciklirani poliester kako bi se smanjio ugljenični otisak i platno od lana koji se uzgaja u Švedskoj između useva čime se obnavlja zemljište. „Volvo“ će takođe koristiti lanena vlakna za oblaganje unutrašnjosti vrata.
„Potrošači nisu samo usredsređeni na održivost krajnjeg proizvoda, već i na materijal koji u njega ulazi, uključujući i sve ostale dobavljače“, naglašava Stjuart Templar, direktor sektora globalne održivosti.
Коментари