„Erbas“ želi da radikalno promeni putničke avione
Još od kada je počela era komercijalnih letova, osnovni oblik aviona nije se mnogo menjao. Uzmete trup, stavite dva krila na njega, dodate rep i spremni ste za letenje. „Erbas“, međutim, ima drugačije planove – primenjivanjem koncepta „letećeg krila“ u putničkim avionima.
Na aeromitingu u Singapuru, „Erbas“ je predstavio koncept letelice spojenih krila koja bi jednog dana mogla da uđe u službu.
Nazvana Maverik (MAVERIC – Model Aircraft for Validation and Experimentation of Robust Innovative Controls), letelica je za sada samo dva metra dugačka i 3,2 metra široka.
Iako su probe počele još u junu, „Erbas“ je čuvao koncept u tajnosti.
Koncept „letećeg krila“ primenjen je u vojnim letelicama, od kojih je najpoznatiji primer američki stelt bomarder „B-2“. Pomenuti koncept daje letelicama izgled kao da su krila spojena bez posebno istaknutog trupa letelice.
Potencijalne prednosti aviona spojenih krila su snažnija struktura, lakša letelica i tiši motori. Posebno važno jeste što oblik smanjuje otpor vazduha, što bi zajedno sa manjom masom, značilo i znatno manju potrošnju.
Za putnike bi to, tvrde iz „Erbasa“, značilo da bi kabina izgledala više kao soba nego kao cev i omogućilo bi izuzetno udoban kabinski raspored.
Putnici bi imali više mesta za noge i šira i komotnija ostrva.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар