Predstavljen „mercedes S klase“ koji sve radi sam!
Da li bi bilo bezbednije kada bi vozilom umesto ljudi upravljali računari? Automobil koji se sam vozi, sam koči i izbegava prepreke, sam se parkira predstavljen je novinarima u Cirihu. Nova „S klasa“ nije samo automobil namenjen luksuzu, kažu stručnjaci, već je najava potpune automatizacije vožnje.
San futurista da automobil ide bez vozača već je java. Serijski se izrađuje proizvod kojim umesto vas upravljaju kamere, senzori i sateliti. Stručnjaci „Dajmlera“ kažu da već sada mogu preći na viši nivo autonomne vožnje ali da su pravila koja datiraju iz 1957. godine ograničavajući faktor, jer je po njima u slučaju sudara odgovaran onaj ko upravlja vozilom.
U Americi je taj problem rešen – tamo je kriv kompjuter.
„Morali smo da ugradimo sigurnosni sistem koji svakih 20 sekundi upozorava vozača da mora da vrati ruke na volan. U eksperimentima sa sadašnjim sistemom vozili smo i do 600 km po Nemačkoj bez učešća vozača, samo preko kompjutera. Jednostavno to traži zakon od nas, a kad se promeni, mi smo spremni na sledeći potez – potpuno autonomnu vožnju“, tvrdi Ralf Kilgner iz „Dajmler autonomne vožnje“.
Testirali smo i mi u praksi kako izgleda kad vas kompjuter vozi u realnim uslovima saobraćaja. Automobil prati situaciju ispred i prilagođava vožnju, sam polazi, sam koči a na lokalnim putevima i auto-putu i sam upravlja.
„I evo kao što vidite pustio sam ruke, automobil sam ide, automobil sam ide u okviru traka, jednostavno to može da se vidi – on prati levu i desnu obeleženu kolovoznu traku pri brzini od 65 km na čas. Ono što treba reći da oni koji kupe ovaj automobil kod nas ne pokušavaju
to jer često imamo neobeležene kolovozne trake pa može doći do udesa“, objašnjava novinar RTS-a Dragan Milutinović, koji je prisustvovao prezentaciji „S klase“ u Cirihu.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 8
Пошаљи коментар