Uticaj poslovnih filozofija na mala i srednja radna okruženja uz pomoć Lin alata
Lin je poslovna kultura. To je način na koji razmišlja cela organizacija i čini je boljom iz dana u dan. Pravo vreme je sada, u ovom trenutku. Jer ono što ne uradimo danas, sutra ga možemo predstaviti kao gubitak jer smo potrošili više resursa nego što je bilo neophodno. Zato se tokom primene Lin alata postavljaju pitanja koja menadžerima omogućavaju lakše sprovođenje zarad napretka firme.
Lin je promena načina razmišljanja, ali i ponašanja svakog pojedinca kompanije. Što je organizacija manja lakše je to kvalitetno uraditi, lakše je postaviti dobar temelj buduće organizacije.
Biti uspešan u svom poslu znači konstantno ulaganje i unapređivanje poslovnih navika, kao i obrazovanje menadžmenta i svih zaposlenih da funkcionišu kao jedna zdrava celina.
Koliko si se puta izvinio radniku jer je napravio grešku?
Ako postavimo ovo pitanje sebi, odnosno onom delu menadžera koji se krije u nama, shvatićemo da je suština kvaliteta, produktivnosti i povećane profitabilnosti u uspostavljanju organizacije koja kontinualno raditi na poboljšanjima u najširem smislu - od uslova rada, preko iskorišćenja resursa pa do smanjenja zastoja i grešaka.
A zatim sledi čvrsto utemeljena tvrdnja „Nije takav naš mentalitet, nismo mi Japanci“. Kako to da su naši ljudi najbolji radnici kada odu u inostranstvo? Odgovor je veoma jednostavan. Ljudi bolje funkcionišu u uređenim sistemima, lakše se snalaze, bolje se osećaju pa su prirodno i produktivniji, sa druge strane organizaciona kultura je nešto što nas bez pardona nauči na određeni način ponašanja.
Ako niko ne baca otpad na pod u toku rada, nećemo ni mi, iako smo došli iz firme gde je to bilo normalno. Baš za ovaj detalj uspotavljanja i razvoja organizacione kulture zaduženi su i odgovorni isključivo menadžeri i iz nje možemo uspostavljati sistem kontinualnog poboljšanja.
Ne pravi škart, ne primaj škart, ne prosleđuj škart
Škart nije samo komad koji obrađujemo pa smo pogrešili. Škart je i loša informacija, loše sračunat podatak, škart je sve ono što izaziva ma kakav trošak, ma kakav ponovni rad ili ispravku.
Jedna loša, neproverena ili netačna informacija može da dodeve do sastanaka koji traju i po nekoliko sati ili dana. Na ovoj rečenici se temelji organizacija nekih od najvećih svetskih firmi u kojima je „najveći greh“ proslediti škart.
Ne pravi škart, u tom kontekstu, znači da se sa pažnjom pristupa svakom zadatku i sve dva puta proveri. Ne primaj škart daje ovlašćenje svakome da, ako posumnja u ispravnost, istu vrati na prethodni korak.
Organizaciona kultura jede svaku strategiju
Bez obzira da li se radi o maloj, srednjoj ili velikoj kompaniji, Lin organizacija nije organizacija koja je primenila Lin alate, već ona koja je uspela da uspostavi Lin način razmišljanja svakog pojedinca u toj kompaniji.
Ukoliko smo danas predali papire za registraciju našeg novog, malog preduzeća, i odmah počnemo da razmišljamo o ove tri rečenice, na dobrom smo putu jer ćemo stvoriti stistem i organizacionu kulturu koju će prihvatati svaki novozaposleni.
Ukoliko to do sada nismo uradili, onda je najbolji trenutak da krenemo putem promena odmah. „Ukoliko nemaš pola sata u toku dana da se baviš sobom i svojom firmom, onda moraš da se baviš sat vremena svakog dana“, zaključuje Nikola Marjanović iz kompanije Tekor Konsalting.
Коментари