недеља, 11.09.2016, 22:21 -> 22:44
Извор: РТС/Norwegian Business School/ScienceDaily
Аутор: Јелена Радовић Јовановић
štampajOsobine kreativnih ličnosti
Kreativnost je jedna od najvažnijih ljudskih osobina koja doprinosi napretku i razvoju društva. To je mogućnost razmišljanja izvan uobičajenih okvira i otvorenost za nove ideje usmerene ka određenom cilju. Kreativnost je veoma tražena u poslovnom svetu, naročito u trgovini, industriji i marketingu. Ispoljava se kroz predloge za nove proizvode i usluge ili potpuno nove pristupe i poslovne strategije. Podrazumeva se u umetnosti i pripisuje onim osobama koje se njome bave direktno ili posredno, u primenjenom smislu.
Učesnici i postupak istraživanja
U potrazi za određenim profilom ličnosti i osobinama kreativnih ljudi, profesor Martinsen iz Norveške škole biznisa je sproveo studiju na uzorku od 480 pojedinaca podeljenih u tri osnovne grupe.
U prvoj grupi je bilo 69 umetnika, glumaca, muzičara i drugih članova umetničkih udruženja. U drugoj grupi je bilo 48 studenata marketinga a u trećoj grupi su bili menadžeri, predavači i studenti programa čije aktivnosti nisu u direktnoj vezi s kreativnošću.
Istraživači su prvo odredili osnovne osobine ličnosti učesnika studije a zatim testirali njihove kreativne sposobnosti i veštine kroz različite zadatke.
Rezultati istraživanja
Uspešno je identifikovano sedam osnovnih osobina kreativnih ličnosti. To su:
1. Asocijativnost - ove osobe su maštovite, vole igru, imaju mnoštvo ideja, poseduju sposobnost da se posvete nekom cilju, lako se snalaze i u svetu činjenica i u svetu fikcije.
2. Originalnost - to su osobe koje se opiru pravilima i konvencijama, imaju buntovni karakter i težnju da postupaju na način koji ih razlikuje od svih drugih.
3. Motivisanost - ove osobe teže akciji i delovanju, imaju usmeren, inovativni stav, ličnu snagu i volju da se upuste u teške i izazovne situacije.
4. Ambicioznost - ove osobe teže da budu uticajne, prepoznatljive i da privuku pažnju.
5. Fleksibilnost - ove ličnosti su sposobne da vide stvari iz različitih uglova i osmisle različite varijante mogućih rešenja.
6. Izvestan stepen emocionalne nestabilnosti - ove osobe imaju tendenciju da se prepuste negativnim osećanjima, promenljivog su raspoloženja i nižeg samopouzdanja.
7. Niži stepen društvenosti - ove osobe se ne obaziru mnogo na okolinu, tvrdoglave su i sklone da nalaze mane kod drugih ljudi.
Interakcija svih sedam navedenih osobina ličnosti utiče na kreativnu sposobnost. Najveći uticaj na kreativno mišljenje imaju asocijativnost i fleksibilnost. Profesor Martinsen je objasnio da je to zato što je asocijativnost povezana sa genijalnom dosetljivošću a fleksibilnost sa pronicljivošću.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар