среда, 11.09.2024, 16:18 -> 16:35
Извор: РТС
Аутор: Бранко Вукашиновић
(O) Čemu (priča) pozorište: 19. Joakimfest od 8. do 14. oktobra u Kragujevcu
Pod sloganom „(O) Čemu (priča) pozorište“, u Knjaževsko-srpskom teatru u Kragujevcu biće održan Joakimfest, 19. po redu, od 8. do 14. oktobra. Na međunarodnom festivalu u takmičarskom delu biće izvedeno šest predstava pozorišta iz Srbije, Kazahstana, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Slovenije.
Na 19. izdanju međunarodnog pozorišnog festivala u Kragujevcu, u takmičarskom delu, biće izvedeno šest predstava pozorišta iz Srbije, Kazahstana, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Slovenije. Publika Joakimfesta ove godine, od 8. do 14. oktobra, imaće priliku da pogleda predstave Gidionov čvor, Ataukere, Žena himna, Očevi i oci, Ćelava pjevačica i Under Construction.
„Sve predstave na repertoaru Joakimfesta 2024. godine govore glasno, bez stida, bez straha, pričaju priču, ponekad mučnu i tužnu, gorku i ironičnu, opterećenu tradicijom, kojom nas podsećaju, ali nas i drže budnim, spremnim u ovom svetu čije nam tlo izmiče pred nogama“, navodi se, između ostalog, u obrazloženju selektora 19. Joakimfesta, Miloša Latinovića.
Premanjegovim rečima, trebalo bi da na početku stoji zapitanost zašto ovo radimo, što je pitanje koje postavljaju i autori predstave Ataukere (što označava: piće koje osoba pije poslednji put pre smrti) iz Regionalnog dramskog pozorišta Karagande, u Kazahstanu.
O uzurpiranosti snova, želja i strasti, o ukradenom životu i nametnutim pravilima igre, kako selektor ističe, govori komad Under Construction, Teatra „Glej“ iz Ljubljane u Sloveniji.
Ispravnu stranu u problematičnom istorijskom vremenu, kad propadaju svetovi i ljudi postaju vuci, određuje duboko usađeno osećanje pravde i ljudskosti, a njime se može podičiti glavna junakinja komada Žena himna realizovanog u produkciji Gradskog kazališta Pule, Hrvatskog narodnog kazališta iz Mostara i Udruženja "Intermezzo" iz Sarajeva, opisuje selektor 19. Joakimfesta.
„O apsurdnom životu decenijama nam priča Ežen Jonesko, a scensko-jezički osobenim uprizorenjem, podsećaju nas na to glumci predstave Ćelava pjevačica u produkciji Kulturnog centra iz Tivta. Na dug prema valjanoj literaturi, ali i prema generaciji naših očeva, čije su iluzije o pravednom, solidarnom, boljem svetu, nestale u neprohodnoj močvari totalitarnog i autističnog jednopartijskog sistema, podseća nas predstava Očevi i oci u produkciji Narodnog pozorišta iz Beograda, dok glib savremenosti, a pre svega nespremnost pojedinca da se suoči sa vlastitim demonima, kritički analizira vlastitu društvenu poziciju i iskreno preispita životne prioritete, prikazuje predstava Gidionov čvor, Beogradskog dramskog pozorišta“, naveo je Miloš Latinović.
U revijalnom delu programa, na otvaranju festivala koji se ove godine održava pod sloganom „(O) Čemu (priča) pozorište“, biće izvedena predstava Jelena Anžujska, koju je po tekstu Jelene Kajgo, režirala Tatjana Mandić Rigonat. Komad predstavlja plod saradnje Knjaževsko-srpskog teatra, Festivala „Ćirilicom“, Narodne biblioteke Budva i Udruženja „Kultura sada“.
Коментари