недеља, 27.07.2025, 15:54 -> 16:13
Извор: РТС, Икс, BBC
Gvinet Paltrou u službi kriznog menadžmenta: Kako je skandal sa izvršnim direktorom postao marketinška prilika
Američka tehnološka firma čiji su generalni direktor i direktor za ljudske resurse podneli ostavke nakon što su snimljeni kamerama kako se grle na koncertu grupe „Koldplej", objavila je šaljiv promotivni video u kojem se Gvinet Paltrou, bivša žena frontmena grupe, pojavljuje kao „privremena portparolka“.

U jednominutnom video-snimku objavljenom na nalogu na Iksu (nekadašnjem Tviteru) IT kompanije „Astronomer“, holivudska zvezda Gvinet Paltrou – koja je bila udata za frontmena grupe „Koldplej“, Krisa Martina, više od 10 godina – kaže da želi da odgovori na „najčešća“ pitanja koja su kompaniji nedavno postavljena.
Prvo od ovih pitanja, koje se pojavljuje kao titlovi na ekranu, glasi „Bože! Šta je to zapravo ?“, na šta Paltrou odgovara: „Da, 'Astronomer' je najbolje mesto za pokretanje Apache Airflow-a“, i završava odgovor tvrdeći da je kompanija „oduševljena što toliko ljudi ima novootkriveno interesovanje za automatizaciju toka rada sa podacima“.
Kada se naknadno postavi pitanje kako se „drži“ tim kompanije za društvene mreže nakon što je snimak postao viralan, Paltrou kaže da još uvek ima mesta za predstojeću konferenciju koju organizuje kompanija.
Paltrou potpisuje snimak, koji je pregledan preko 27 miliona puta, zahvaljujući gledaocima na njihovom „interesovanju za 'Astronomer'“, rekavši da će se kompanija sada vratiti „onome što najbolje radi“.
„To je zaista pametan potez“, kaže Džordan Grinevej, izvršni direktor PR firme „Profil“.
„Svi su čuli za ovaj skandal, svi su videli video. Ali ako biste otišli niz ulicu i pitali nekoga ko je izvršni direktor 'Astronomera', rekli bi 'momak iz spota Koldpleja', ali ako biste zatim pitali 'šta 'Astronomer' zapravo radi ili prodaje', verovatno bi rekli 'oni su neka vrsta tehnološke kompanije'.“
Grinevej kaže da video koji postane viralan verovatno neće imati previše negativan uticaj na „Astronomer“ u budućnosti, jer viralni skandal „ne pogađa suštinu kvaliteta njihovog proizvoda“.
Dodaje da je cilj kompanije bio da stvori svest o brendu među širokom javnošću, tako da kompanija nije poznata samo po skandalu.
„Znam da postoje neki PR stručnjaci čiji je podrazumevani način da se oslanjaju na humor kako bi premostili skandal i prevazišli problem. U većini slučajeva to ne funkcioniše.“
Ono što „Astronomer“ pokušava da uradi u ovom slučaju, smatra Grinvej, jeste da umesto da se ne obaziru na realnost, oni nastupaju potpuno otvoreno.
„To je često dobra strategija kada je kriza toliko velika i dobro poznata da je ne možete lako izbeći.“
Priroda ovog skandala daje „Astronomeru“ fleksibilnost da pristupi svom odgovoru sa malo više humora jer kompanija prodaje uslugu prenosa podataka, zaključuje Grinovej.
„Oni se ne podsmevaju kvalitetu svog proizvoda, već se svom generalnom direktoru, koji je podneo ostavku.“
Interesovanje za „Astronomer“, koji sebe opisuje kao „najbolje mesto za pokretanje Apache Airflow-a“ – proizvoda koji nisu oni razvili – značajno je poraslo otkako je snimak njihovog bivšeg izvršnog direktora postao viralan, a neki neprovereni izveštaji govore o porastu poseta veb-stranici kompanije od 15.000%.
Kompanija je osnovana 2018. godine i pruža usluge kompanijama koje žele da iskoriste veštačku inteligenciju (VI).
Pit DeDžoj, suosnivač i glavni direktor proizvoda, imenovan je za privremenog izvršnog direktora kompanije i može barem da vidi pozitivnu stranu u svoj pažnji posvećenoj njegovoj kompaniji.
„Pažnja je bila neobična i nadrealna za naš tim i, iako nikada ne bih želeo da se to desi ovako, 'Astronomer' je sada poznato ime“, napisao je na Linkdinu.
Jedina prethodna izjava koju je kompanija dala bila je objava na platformi Iks, dva dana nakon koncerta.
„'Astronomer' je posvećen vrednostima i kulturi koje su nas vodile od našeg osnivanja. Od naših lidera se očekuje da postave standarde i u ponašanju i u odgovornosti“, navodi se, uz objavu da je pokrenuta formalna istraga.
A ako se pitate kakav je PR uticaj ovo imalo na poznatog bivšeg muža Gvinet Paltrou i njegov bend, Grinevej smatra da je to neutralno.
„Ne mislim da to povećava njihovu popularnost... šira javnost ima jednu stvar u glavi, a to je video sa 'kis-kama'. To zaglušuje sve ostale stvari.“
Коментари