Grci zbog skupe mostarine ponovo brodićima na Peloponez

Dvanaest godina posle spektakularnog otvaranja skupog mosta između Peloponeza i kontinentalnog dela zemlje, Grci ga napuštaju zbog skupe mostarine i zaliv ponovo sve više prelaze brodićima, kao pre izgradnje mosta.

Грци због скупе мостарине поново бродићима на Пелопонез Грци због скупе мостарине поново бродићима на Пелопонез

Impresivan most, delo proslavljenog španskog arhitekte Santjaga Kalatrave i francuske građevinske firme „Vansi“, između mesta Rio i Andirio na zapadnom ulazu u Korintski zaliv, građen je upravo da bi se napravila stalna, pouzdana veza za drumski saobraćaj između zapadnih predela Grčke do kojih se ranije putovalo stotinama kilometara okolo, ili se moralo u dugačke redove za stare, male feribote koji povezuju dve obale.

Taj most koji je koštao 630 miliona evra, dugačak 2.880 metara, sa šest kolovoznih traka i stazama za pešake i bicikliste je, uz novi atinski međunarodni aerodrom, bio najveći doprinos razvoju Grčke pred Letnje olimpijske igre 2004. godine, kada je i otvoren.

Iako su stotine hiljada stanovnika tog kraja i vozača s nestrpljenjem čekale na most, po konstrukciji jedinstven u svetu, građen pet godina posebnom tehnikom na veoma trusnom tlu i na mestu gde se jake morske struje sreću s vetrom često olujne jačine, most je iz godine u godinu sve prazniji.

S druge strane, redovi su sve duži pred brodićima u pristaništima na dve obale.

Pad broja prelazaka mosta je počeo s galopirajućim produbljavanjem privredne krize 2009. godine i nastavio se u sve većem stepenu narednih godina, dostigavši 35 odsto u odnosu na vreme pre krize.

Dok je most 2009. godine dnevno prosečno prelazilo po 13.826 vozila, 2013. je taj broj opao na 8.706. Prve godine u tom periodu most je prelazilo po pet miliona putnika godišnje, a poslednje ni tri miliona.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
17° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом