Grci zbog skupe mostarine ponovo brodićima na Peloponez
Dvanaest godina posle spektakularnog otvaranja skupog mosta između Peloponeza i kontinentalnog dela zemlje, Grci ga napuštaju zbog skupe mostarine i zaliv ponovo sve više prelaze brodićima, kao pre izgradnje mosta.
Impresivan most, delo proslavljenog španskog arhitekte Santjaga Kalatrave i francuske građevinske firme „Vansi“, između mesta Rio i Andirio na zapadnom ulazu u Korintski zaliv, građen je upravo da bi se napravila stalna, pouzdana veza za drumski saobraćaj između zapadnih predela Grčke do kojih se ranije putovalo stotinama kilometara okolo, ili se moralo u dugačke redove za stare, male feribote koji povezuju dve obale.
Taj most koji je koštao 630 miliona evra, dugačak 2.880 metara, sa šest kolovoznih traka i stazama za pešake i bicikliste je, uz novi atinski međunarodni aerodrom, bio najveći doprinos razvoju Grčke pred Letnje olimpijske igre 2004. godine, kada je i otvoren.
Iako su stotine hiljada stanovnika tog kraja i vozača s nestrpljenjem čekale na most, po konstrukciji jedinstven u svetu, građen pet godina posebnom tehnikom na veoma trusnom tlu i na mestu gde se jake morske struje sreću s vetrom često olujne jačine, most je iz godine u godinu sve prazniji.
S druge strane, redovi su sve duži pred brodićima u pristaništima na dve obale.
Pad broja prelazaka mosta je počeo s galopirajućim produbljavanjem privredne krize 2009. godine i nastavio se u sve većem stepenu narednih godina, dostigavši 35 odsto u odnosu na vreme pre krize.
Dok je most 2009. godine dnevno prosečno prelazilo po 13.826 vozila, 2013. je taj broj opao na 8.706. Prve godine u tom periodu most je prelazilo po pet miliona putnika godišnje, a poslednje ni tri miliona.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар