Zvanično otvoren najduži železnički tunel na svetu
U Švajcarskoj je otvoren najduži železnički tunel na svetu. „Gotard“ je dug 57 kilometara, a Švajcarci kažu da je građevinski poduhvat veka. Izgradnja je trajala skoro dve decenije i koštala je 11 milijardi evra. Njime će prolaziti vozovi brzinom do 250 kilometara na sat i povezivaće sever i jug Evrope. Svečanom otvaranju prisustvovali su lideri Nemačke, Francuske i Italije.
Otvaranje tunela odvija se skoro 70 godina nakon što je napravljena njegova prvobitna skica, preneo je AFP.
Izgradnja tunela „Gotard“ trajala je 17 godina, a koštala 11 milijardi evra. Tunel, koji prolazi ispod Alpa, spaja Erstefeld u centralnom kantonu Uri sa Bodiom u južnom kantonu Tićino.
Za probijanje švajcarskih Alpa, umesto eksploziva korišćene su najsavremenije mašine.
Kada u decembru počne da radi punom parom, putovanje železnicom od Ciriha do Milana trajaće dva sata i 40 minuta, što je sat vremena manje nego do sada. Kroz tunel će dnevno prolaziti 260 teretnih i 65 putničkih vozova.
Nova ruta, takođe, ima za cilj da učini teretni železnički saobraćaj efikasnijim jer podržava prevoženje teškog tereta, što bi trebalo da doprinese smanjenju broja kamiona na putevima, poboljša saobraćaj i smanji zagađenost.
„Danas je istorijski dan za našu zemlju. Sa tunelom 'Gotard' završen je projekat na kome je radilo nekoliko generacija. Ljudi će brže stizati do svojih odredišta, a gradovi poput Štutgarta, Ciriha, Lugana i Milana sada su mnogo bolje povezani", rekao je Johan Šnajder-Aman, predsednik Švajcarske Konfederacije.
U prvom vozu, koji je prošao tunelom, od severne kapije Erstfeld do Bodija u kantonu Tićino, bile su i evropske zvanice.
Nemačka kancelarka Angela Merkel istakla je da u zoni Šengena ima mnogo diskusija o izbeglicama i očuvanju slobode kretanja, te da je tunel sjajan primer kako može lako da se putuje od Italije, preko Austrije do Nemačke i Holandije, što će spojiti ljude i kulture.
„Posebno bih istakao ekonomski značaj ovog tunela, kojim će prolaziti vozovi sa ljudima i robom. To je zaista veliki evropski poduhvat i avantura“, smatra Fransoa Oland, predsednik Francuske.
Švajcarska federalna železnička služba navela je i da se očekuje se da će se broj putnika u vozovima na dnevnom nivou povećati sa trenutnih 9.000 na 15.000 do 2020. godine.
Sa zvaničnim otvaranjem „Gotard“ je sa prvog mesta najdužnih tunela na svetu zamenio 53,9 kilometara dug japanski tunel „Seikan“. Skicu železničkog tunela, koji prolazi kroz planinski prolaz Gotard na Alpima, izradio je 1947. godine švajcarski inženjer Karl Edvard Gruner, ali je izgradnja počela tek 1999. godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар