недеља, 07.06.2015, 13:28 -> 14:37
Parobrod „Srbija“, prvi moderni prekookeanski brod
Sredinom 19. veka, zbog revolucije koju je donela parna mašina, prekookeanski saobraćaj preko Atlantika postao je veoma aktivan. Parobrodi su prevozili desetine hiljada ljudi između dva kontinenta. Malo je poznato da je prvi moderni prekookeanski brod nosio ime „Srbija“ i bio jedan od najuspešnijih brodova tog vremena.
"SS Servia", kako su Englezi pre 100 i više godina zvali Srbiju, bio je brod revolucionarnog dizajna, koji je napravila kompanija "J & G Thomson", a porinut je 1881. godine.
Prvi je prekookeanski brod napravljen od čelika umesto od gvožđa, jedan od prvih sa električnim instalacijama za osvetljenje, a mnogi istoričari ga smatraju prvim modernim okeanskim plovilom.
U to vreme bio je drugi po veličini putnički brod na svetu sa dužinom od 157 metara i širinom od 16 metara.
Njen parni pogon sastojao se od šest peći sa dovoljnom temperaturom da pokreću ogromne cilindre. Motor je razvijao 10.300 konjskih snaga, a prosečna brzina koju je ostvarivala je 16 čvorova.
Zato što je bila posebno osmišljena da prevozi putnike i zbog mnogih inovacija, „Srbija“ se smatra prvim brodom „Ekspresne transatlantske službe“.
Posebno je impresivna činjenica da je napravila čak 171 putovanje između Severne Amerike i Starog kontinenta.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 7
Пошаљи коментар