Читај ми!

Ukrasi ulica i statusni simboli

Primitivna vozila, kago, norimono i rikša, koja su „krstarila“ Japanom tokom prethodnih 200 godina, zamenjena su brzim vozovima i modernim automobilima. Osim toga što su krasila ulice, tradicionalna prevozna sredstva Zemlje izlazećeg Sunca ukazivala su na bogatstvo i društveni status onoka ko je u njima bio.

Budući da Japan ima jedan od najrazvijenijih transportnih sistema u svetu i da je poznat po tome što pomera tehnološke granice, vrlo je zanimljivo vratiti se u prošlost i pogledati čime su se sve stanovnici Zemlje izlazećeg Sunca prevozili tokom prethodnih 200 godina.

Britanski sajt Dejli mejl, objavio je fantastične fotografije, koje otkrivaju kako su se Japanci snalazili da se prevezu u 18, 19. i 20. veku.

Preteče brzih vozova, modernih letelica i ogromne autoindustrije, bila su maštovita, primitivna vozila.

Klasna raslojavanja diktirala su način prevoza, pa su tako iscrpljujuća putovanja, koja su podrazumevala hod i plovidbu najednostavnijim čamcima bila rezervisana za najsiromašnije, dok su ljude iz viših slojeva isključivo nosili ili vozili u udobnim dvokolicama.

I dok su bogati plaćali da se prevezu rikšama, nosiljkama ili luksuznim plovilima, siromašnima su jedini izbor bila zaprežna kola, čamci ili sopstvene noge.

Rikše su izmišljene u Japanu sredinom 19. veka, za prevoz pripadnika viših društvenih slojeva, ali su ubrzo postale glavno prevozno sredstvo u zemlji.

Više od 40.000 rikši „krstarilo" je Tokijom od 1872. godine. Njihova popularnost počela je da opada tridesetih godina prošlog veka, kada je japanska automobilska industrija počela da se razvija.

Za one koji nisu morali da žure idealan je bio kago.

Jedno od najsporijih tradicionalnih prevoznih sredstava izgledalo je kao ležaljka ili samo sedište sa krovom. Bogate Japance nosilo je dvoje ili četvoro pripadnika najnižeg društvenog sloja.

Za krem društva bila je osmišljena mala kočija zvana norimono.

Što se tiče plovila, najviše su bili zastupljeni tradicionalni japanski drveni čamci, kojima se upravljalo pomoću jednog ili dva vesla, zavisno od veličine.

Složeniji čamci, korišćeni su uglavnom za izlete. Bogato ukrašeni, sa krovovima, izgledali su kao restorani ili manje japanske kuće.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 28. јануар 2025.
13° C

Коментари

Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса
Ruzmarin
Рузмарин – биљни еликсир младости, чува наше памћење и отклања болове