Почела продаја најјефтинијег аутомобила на свету

Почела је продаја "тата нано", убедљиво најјефтинијег новог аутомобила на свету, која је дуго одлагана због проблема компаније "Тата моторс" са сељацима око куповине плаца за нову фабрику.

Индијска компанија "Тата моторс" лансирала је јуче на индијско тржиште најјефтинији путнички аутомобил на свету, "нано", који ће се продавати за 100.000 рупија (2.000 долара), у нади да ће унети револуцију у путовања милиона Индијаца и зауставити пад продаје у земљи, изазван глобалном економском кризом.

Власник компаније, Ратан Тата, очекује да нови мали аутомобил, чији ће основни модел коштати око 2.000 долара, наићи на добар пријем код индијске средње класе, која ће са мотоцикала и скутера прећи на доста безбедније и комфорније возило на четири точка, преносе агенције.

Процењује се да ће потражња за народним аутомобилом бити већа од понуде због тога што ће монтажа у првој години бити ограничена капацитетима производње од свега 30.000 до 50.000 комада годишње, што је само мали део првобитног циља од 250.000, наводе аналитичари.

"Нема сигурности на возилима са два точка, посебно за читаву породицу", каже становник Њу Делхија, Ганеш Канд, који има мотобицикл, али жели "нано" како би могао да безбедније вози жену и двоје деце.

Чак и доста богатији Индијци загледају "нано", дуг 3 метра, који има мотор са два цилиндра, четири брзине мануелне трансмисије и може да постигне брзину од 105 километара на сат. "Нано" нема ваздушно хлађење, електричне подизаче стакала, нити аутоматски мењач, али ће ускоро на располагању бити и луксузна верзија.

После вести да је "нано" данас лансиран, акције "Тате" одмах су скочиле за осам процената, што је много више од очекивања.

Дилери извештавају да су запљуснити питањима о условима куповине аутомобила, чије је појављивање више пута одлагано због насилних протеста сељака поводом куповине плодне земље за подизање фабрике. Управа "Тата моторса" је због тога била принуђена да пребаци локацију из Западног Бенгала у Гуџарат.

Нова фабрика на западу Индије неће бити готова до краја 2010. године, што значи да производња мора да крене у постојећим погонима, скромнијих капацитета, чиме ће се продужити време чекања за испоруку порученог возила.

Почетком овог месеца компанија је представила "европски нано", са спортским детаљима и бољом опремом који би требало да појави на тржишту до 2011. године. Тај модел ће због тога бити и нешто скупљи него у Индији.

Еколози страхују да би појава "нана" на индијским друмовима могла да изазове још већу гужву на претрпаним путевима и да повећа загађење ваздуха.

"Тата", међутим, истиче да њен аутомобил испуњава стандарде за штетну емисију гасова и да троши галон бензина на 50 миља (пет литара на стотину километара). Фирма такође тврди да ће касније увести и дизел верзију.

"Нано" ће омогућити сиромашнијем слоју у земљама у развоју да први пут користи возило са четири точка, са четворо врата и мотором од 33 коњске снаге, запремине 624 кубика.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 08. јул 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару