среда, 26.08.2009, 15:49 -> 17:53
Новo „грло“ у Маранелу - ферари 458 италија
Најновији Фераријев модел - 458 италија - представља „опраштање" са прошлошћу и велики корак напред у сваком погледу - од дизајна и аеродинамике, па све до мотора, управљачког система и ергономије ентеријера, тврди произвођач.
Након прошлогодишњег „излета у Калифорнију", Ферари се „вратио у постојбину" и свом најновијем моделу 458, наследнику Ф430, уз ознаку додао „Италија" и тако истакао синтезу стила, префињености, страсти и најмодерније технологије - све оно по чему је ова земља позната, тврде у Маранелу.
Званична премијера новог „суперспортисте" биће одржана на септембарском сајму аутомобила у Франкфурту, а прве испоруке се очекују на пролеће 2010.
Сви официјелни детаљи су већ неко време познати.
„Ферари 458 италија" је нов у сваком погледу - од дизајна и аеродинамике, па све до мотора, управљачког система и ергономије ентеријера. Према тврдњама произвођача, представља рез са прошлошћу и највећи Фераријев искорак када је реч о примењеним технолошким решењима, перформансама и штетним емисијама.
Имаће 4,5 литарски V8 мотор са директним убризгавањем и пружати снагу од 578 коњских снага, уз обртни моменат од 398 lb.
Мотор ће бити упарен са 7-степеним мењачем са дуплим квачилом. Ради се о дорађеном мењачу из модела „калифорнија". Ова комбинација ће обезбеђивати максималну брзину од 325 km/h и убрзање до 100 km/h за 3,4 секунде.
За потпуно заустављање са 100 km/h, „италији" је потребно 32,5 метара.
Нови модел ће трошити мање горива од свог претходника, Ф430. Тачније, само 13,7 литара на 100 километара, чиме се смањује и емисија угљен-диоксида - на око 320 g/km.
Мањој потрошњи помаже и релативно скромна маса аутомобила. Наиме, захваљујући лакој алуминијумској шасији, празан двосед „458 италија" тежак је 1.380 килограма, са односом од 42:58 одсто у корист задњег дела.
Дугачак је 4.527 милиметара, што је за 15 mm дуже од „Ф430 скудерије". Ширина новог модела је 1.937 милиметара, а то је 14 mm више од поменутог претходника.
Висина је смањена за 14 милиметара и сада износи 1.199, док је међуосовинско растојање порасло за 5 центиметара, на 2.650 милиметара.
Што се тиче прелепог Пининфарининог дизајна, за сада нема негативних критика. Унутрашњост је дело Доната Кокоа.
Велики помак је направљен и код отпора ваздуха, који је због разних аеродинамичних унапређења додатно смањен.
Споменућемо још само да је аутомобил опремљен „E-Diff" диференцијалом и „F1-Trac" системом за контролу кретања, какав се може наћи у Формули 1.
Састављаће се у новом погону у Маранелу, одмах уз бок „калифорнији". Цена још увек није дефинисана.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар