Новo „грло“ у Маранелу - ферари 458 италија

Најновији Фераријев модел - 458 италија - представља „опраштање" са прошлошћу и велики корак напред у сваком погледу - од дизајна и аеродинамике, па све до мотора, управљачког система и ергономије ентеријера, тврди произвођач.

Након прошлогодишњег „излета у Калифорнију", Ферари се „вратио у постојбину" и свом најновијем моделу 458, наследнику Ф430, уз ознаку додао „Италија" и тако истакао синтезу стила, префињености, страсти и најмодерније технологије - све оно по чему је ова земља позната, тврде у Маранелу.

Званична премијера новог „суперспортисте" биће одржана на септембарском сајму аутомобила у Франкфурту, а прве испоруке се очекују на пролеће 2010.

Сви официјелни детаљи су већ неко време познати.

„Ферари 458 италија" је нов у сваком погледу - од дизајна и аеродинамике, па све до мотора, управљачког система и ергономије ентеријера. Према тврдњама произвођача, представља рез са прошлошћу и највећи Фераријев искорак када је реч о примењеним технолошким решењима, перформансама и штетним емисијама.

Имаће 4,5 литарски V8 мотор са директним убризгавањем и пружати снагу од 578 коњских снага, уз обртни моменат од 398 lb.

Мотор ће бити упарен са 7-степеним мењачем са дуплим квачилом. Ради се о дорађеном мењачу из модела „калифорнија". Ова комбинација ће обезбеђивати максималну брзину од 325 km/h и убрзање до 100 km/h за 3,4 секунде.

За потпуно заустављање са 100 km/h, „италији" је потребно 32,5 метара.

Нови модел ће трошити мање горива од свог претходника, Ф430. Тачније, само 13,7 литара на 100 километара, чиме се смањује и емисија угљен-диоксида - на око 320 g/km.

Мањој потрошњи помаже и релативно скромна маса аутомобила. Наиме, захваљујући лакој алуминијумској шасији, празан двосед „458 италија" тежак је 1.380 килограма, са односом од 42:58 одсто у корист задњег дела.

Дугачак је 4.527 милиметара, што је за 15 mm дуже од „Ф430 скудерије". Ширина новог модела је 1.937 милиметара, а то је 14 mm више од поменутог претходника.

Висина је смањена за 14 милиметара и сада износи 1.199, док је међуосовинско растојање порасло за 5 центиметара, на 2.650 милиметара.

Што се тиче прелепог Пининфарининог дизајна, за сада нема негативних критика. Унутрашњост је дело Доната Кокоа.

Велики помак је направљен и код отпора ваздуха, који је због разних аеродинамичних унапређења додатно смањен.

Споменућемо још само да је аутомобил опремљен „E-Diff" диференцијалом и „F1-Trac" системом за контролу кретања, какав се може наћи у Формули 1.

Састављаће се у новом погону у Маранелу, одмах уз бок „калифорнији". Цена још увек није дефинисана.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. децембар 2024.
-1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње