Читај ми!

ЕУ уводи више царине на увоз електричних возила из Кине, хоће ли Пекинг узвратити

Европска комисија објавила јe да привремено уводи више царине на увоз електричних возила из Кине, истовремено нагласивши да разговори са Пекингом о решењу целе ситуације и даље трају. У Бриселу не сматрају да ће Кина узврати истим мерама, док Пекинг наводи да се надају да ће обе стране кренути у истом правцу.

На кинеске аутомобиле фирме Би-Вај-Ди (BYD) царина ће од сутра износити од 17,4 одсто, компанија Гили (Geely) ће плаћати 19,9 одсто, а Ес-Еј-Ај-Си (SAIC) 37,6 одсто, наводи се на сајту Европске комисије.

Остали кинески произвођачи аутомобила ће плаћати царине од 20,8 одсто, док компаније које нису сарађивале у истрази ЕУ о субвенцијама очекује царина од 37,6 одсто.

Привремене царине су, у односе на стопе које су објављене 12. јуна, благо промењене наниже на основу коментара о тачности прорачуна које су доставиле заинтересоване стране, наводи Европска комисија.

"Циљ је фер конкуренција"

Високи представник ЕУ за трговину Валдис Домбровскис изјавио је за Блумберг да Кина нема основа да узврати истим мерама.

"Наш циљ је да обезбедимо фер конкуренцију и једнаке услове", рекао је Домбровскис.

Са друге стране, кинеско Министарство трговине појаснило је да су обе стране одржале више рунди техничких преговора о царинама.

"Надамо се да ће европска и кинеска страна кренути у истом правцу, показати искреност и наставити са процесом консултација што је пре могуће", поручили су из министарста.

Истрага ЕУ

Више царине на увоз електричних возила, уводе се девет месеци након покретања истраге о наводним субвенцијама у Кини.

ЕК је закључила да кинески произвођачи профитирају од субвенционисања, чиме се наноси штета произвођачима електричних возила у Европи.

Пекинг је тада саопштио да ће предузети "све неопходне мере" да заштити своје интересе, што би могло да укључује узвратне царине на извоз производа, попут коњака или свињетине у Кину.

Консултације са кинеском владом појачане су последњих недеља, а контакти са Пекингом се настављају на техничком нивоу да би се постигло решење које је компатибилно са правилима Светске трговинске организације, додаје се на сајту ЕК. 

Привремене царине ће се примењивати се од 5. јула у трајању од највише четири месеца.

Коначна одлука о царинама, гласањем држава чланица Европске уније, мора се донети у истом року мора

Ако царине на увоз кинеских електричних аутомобила буду усвојене, важиће наредних пет година.

среда, 25. децембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње