Читај ми!

Кина бацила рукавицу "Боингу" и "Ербасу" – први комерцијални лет кинеског путничког млазњака

Први кинески путнички авион домаће производње полетео је на свој први комерцијални лет, што би могла бити прекретница у вишедеценијским напорима Кине да се у производњи летелица такмичи са западним ривалима – "Боингом" и "Ербасом".

Лет MU9191 авио-компаније "Чајна истерн ерлајнс" први је комерцијални лет путничког авиона кинеске производње Ц919.

Кинески млазни авион, са 130 путника, полетео је са аеродрома Хонгћао у Шангају, а дочекан је у Пекингу воденим луком.

"У будућности ће путници моћи да изаберу да путују великим авионима домаће производње", јавила је државна кинеска телевизија Си-Си-Ти-Ви.

Од понедељка ће Ц919 саобраћати на редовној линији "Чајна истерн ерлајнса" између Шангаја и Ченгдуа, града на југозападу Кине.

Први модел ускотрупног млазњака, који прима 164 путника, званично је предат компанији прошле године током церемоније на аеродрому у Шангају, коју су кинески државни медији видели као "важну прекретницу" за кинеску авио-индустрију.

Конкуренција "боингу 737 МАКС" и "ербасу А320"

Авион Ц919 производи кинеска државна компанија Commercial Aircraft Corporation of China (Comac), али многи његови делови, укључујући и моторе, долазе из иностранства.

Пекинг се нада да ће путнички млазни авион кинеске производње моћи да парира моделима "Боинга" и "Ербаса" као што су 737 МАКС и А320.

Први млазни авион са комерцијалним потенцијалом смањиће потребу Кине да се ослања на технологију са Запада. Кина је уложила велика средства у производњу авиона јер настоји да постане самостална у производњи кључних технолошких производа.

Заменик генералног директора кинеске компаније Comac саопштио је у јануару да су примили око 1.200 поруџбина за Ц919. 

Компанија планира да у року од пет година повећа годишњи производни капацитет на 150 летелица.

"Ербас" најавио да ће удвостручити производне капацитете у Кини

Азија, а посебно Кина, једно је од кључних тржишта за "Ербас" и "Боинг".

 Прошлог месеца, "Ербас" је најавио да ће удвостручити своје производне капацитете у Кини, потписујући уговор о изградњи друге монтажне линије за А320 у Тјенђину.

Прва линија у граду на северу Кине отворена је 2008. године и производи четири авиона А320 месечно.

субота, 20. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво