Читај ми!

Италијани траже истрагу – зашто расту цене омиљених тестенина

Пораст цена тестенина у Италији, која држи четвртину светске производње, доводи до повећања цена те намирнице и у осталим земљама света у којима је она главни извозник. Цена за килограм пасте у Италији премашила је два евра.

Паста се одувек сматрала најјефтинијим оброком који се свакодневно налази на трпезама Италијана. Килограм пасте данас кошта у просеку више од два евра, што је повећање много веће од оног које захтева инфлација у тој земљи, а која је у континуираном паду у односу на вредности након ковида. У марту је инфлација била 7,6 одсто.

Поставља се питање зашто цене шпагета, пена, ригатонија и осталих тестенина настављају да расту. 

"Асутенти", италијанско удружење потрошача, указује на то да жеља произвођача да праве квалитетније производе, што је одавно циљ тржишне стратегије, може да утиче на цену пасте, а то ипак није довољно да би се оправдало оволико повећање.

С друге стране, произвођачи истичу да су више цене логистике и дистрибуције разлози за повећања, иако су цене пшенице стабилне или чак снижене. 

Може ли помоћи истрага потрошача

"Цена пшенице је иста на читавој националној територији и кошта око 38 центи за килограм, тако да је заиста нејасно оволико повећање цена и толике разлике међу регионима. Из тог разлога ћемо спровести истрагу да видимо да се случајно не ради о шпекулацијама и неким аномалијама које доводе до толиког повећања цена у малопродаји", истиче председник "Асутентија" Фулвио Труци.

Италија је једна од најважнијих земља у производњи пасте са 3,6 тона, у којој се годишње потроши 23 килограма по глави становника.

Цене пасте се разликују од града до града, тако да је од Анконе, у којој паста по подацима "Асутентија" кошта највише, скоро три евра по килограму, па до Козенце где кошта најмање, око 1,48 евра, разлика је скоро 64,8 одсто.

У поређењу са 2022. годином, у многим градовима Италије у којима је паста коштала 1,37 евра по килограму данас је 2,17 евра. 

Уз све то, потребно је обратити пажњу и на такозвани "Shrinkflation" тј. феномен којим се служе компаније тако што наизглед задржавају исте цене док се њихова зарада не смањује.

То је могуће тако што смање количину производа у амбалажи, што потрошачи не примете. У пракси то значи да потрошачи плаћају исту цену за производ чија је количина смањена. 

петак, 22. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње