Читај ми!

У Кини не посустаје продаја луксузних возила, БМВ тамо улаже милијарде

Упркос инфлацији, проблемима у пословању које проузрокује строго закључавање кинеских градова и страховањима за будућност због тајванске кризе, немачки гигант БМВ наставља са крупним инвестицијама у производњу у Кини, где већ остварује трећину своје укупне продаје.

Реномирани немачки произвођач луксузних аутомобила БМВ управо је објавио нову инвестицију од 1,4 милијарди долара у проширење свог постројења у кинеском граду Шенјангу у којем се производе батерије за возила на електрични погон.

Ово саопштење долази само десет дана након посете немачког канцелара Олафа Шолца Пекингу.

Прошле године електрични аутомобили чинили су само три посто од свих возила које је БМВ продао у Кини, али компанија планира да до 2025. увећа њихов удео на чак 25 процента.

У томе битну улогу треба да одигра и нова фабрика аутомобила на електрични погон вредна 2,24 милијарди долара, коју је немачки гигант отворио у истом граду у јуну ове године у сарадњи са домаћом компанијом "Брилијанс".

У почетном стадијуму она би требало да произведе око 70.000 возила, али постоје планови да се капацитет постепено повећа на 430.000 јединица. Власнички удео БМВ-а је 75 посто.

Ове инвестиције требало би да БМВ-у омогуће да се снажно супротстави тренду у којем амерички "Тесла" и домаћи кинески произвођачи електричних аутомобила освајају све већи проценат тржишта тог типа четвороточкаша.

"Тесла" је у 2021. години у Кини продао 320.000 аутомобила, док су сви домаћи произвођачи електричних возила ("Нио", "Ли ауто " и "Xпенг") заједно стали на броју 280.000.

У првих пет месеци ове године те компаније повећале су продају електричних аутомобила између десет и 100 посто у односу на 2021, док је БМВ забележио пад од 16 посто.

Треба напоменути да је БМВ у Шенјангу и пре отварања тог, укупно трећег постројења за производњу комплетних аутомобила у Кини, у тој држави правио чак 760.000 возила с различитим врстама погона.

Интересовање БМВ-а за Кину не опада

У прва три тромесечја ове године компанија је муштеријама у Кини продала 590.000 свих врста возила, што је 12 посто мање него у 2021.

Интересовање БМВ-а за кинеско тржиште, међутим, не опада упркос тешкоћама као што су инфлација, закључавања кинеских градова у склопу политике потпуне елиминације ковида и геополитичка неизвесност у вези са Тајваном, јер продаја луксузних возила у тој земљи не посустаје.

Прошле године у Кини продато је чак 3,47 милиона возила из категорије луксузних аутомобила - што је 16 одсто свих путничких возила која су нашла власника у најмногољуднијој земљи света.

Кинеско тржиште луксузних возила у 2021. години, процењује се, било је вредно 160 милијарди долара и требало би да до 2027. нарасте на 175 милијарди годишње.

Даље, мада ове године бележи осетни пад продаје због учесталих затварања многољудних градова попут Шангаја и Гвангџоуа, БМВ је у 2021. остварио најбољи резултат икада у продаји возила у Кини - преко 815.000.

БМВ већ петнаест година непрекидно повећава производњу у Кини и на ту државу отпада чак 34 одсто од продаје коју компанија остварује у свету.

БМВ, који широм Земљине кугле упошљава укупно 119.000 људи, у Кини има преко 28.000 радника, а његов производни комплекс у Шенјангу, главном граду провинције Лиаонинг на североистоку Кине, највећи је који поседује у свету.

Кинеско тржиште аутомобила је највеће на свету, а на њему је прошле године продато више од три и по милиона еколошких возила (возила на електрични, хибридни електрични и бензински, односно, комбиновани електрични и водонични погон).

петак, 01. новембар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи