Читај ми!

Кинеско чудо инжењерства у Лаосу – брза пруга са 75 тунела и 167 мостова

Сиромашна југоисточноазијска комунистичка држава Лаос почетком децембра пушта у рад брзу пругу вредну шест милијарди долара коју су изградили Кинези. То чудо инжењерства, које се преко 60 одсто састоји од тунела и мостова, практично је прва железничка пруга у тој земљи.

Крајем недеље, на дан државности Лаоса, биће пуштена у рад деоница пруге од престонице те земље Вијентијана до кинеске границе, вредна чак шест милијарди долара. Она је део дуже железничке пруге у изградњи која повезује град Кунминг, престоницу јужне кинеске провинције Јунан, с Вијентијаном.

Куриозитет је да је до остварења овог мега пројекта, Лаос, комунистичка држава са нешто више од седам милиона становника у којој и даље око две трећине становништва живи на селу, имао само три и по километра пруге.

Деоница унутар Лаоса је дуга 414 километара и има 75 тунела и 167 мостова. Тунели и мостови чине чак 258 километара, или преко 60 посто дужине пруге, која добрим делом пролази кроз планине и џунглу. Она би осим размене са Кином, требало и да драматично убрза и олакша трговину унутар земље, те привуче више страних туриста.

Рад на прузи у Лаосу који је почео пре тачно пет година обавиле су кинеске компаније, а и највећи део финансија, око 70 посто, је обезбедила је најмногољуднија земља света, па ће она имати толики удео у заједничкој "Лаошанско-кинеској железничкој компанији" (ЛЦРЦ) која ће управљати пругом. И возне композиције су кинеске производње.

Такође, за финансирање свог дела влада у Вијентијану је већ морала да узме велики зајам од 465 милиона долара од кинеске "Ексим банке", а врло је могуће да ће опет морати да се задужи за исту сврху.

Пруга дуга 1.022 километра

Пруга, која је у целини дуга 1.022 километра и на којој се још ради у самој Кини, гради се у склопу глобалне иницијативе кинеске владе за изградњу инфраструктуре и унапређење протока људи и робе "Пут и појас свиле" и скратиће путовање копном између Кунминга и Вијентијана са 22 на десет сати.

Траса између та два града послужиће као прва карика у будућој, више хиљада километара дугој брзој прузи која би требало да споји Кину и Сингапур, а која би се протезала и целом дужином Тајланда и континенталног дела Малезије – амбициозни међудржавни пројекат познат под називом "Паназијска железница".

Економија Лаоса расте непрекидно већ три деценије, али је ова рурална земља, која је трпела сурово америчко бомбардовање из ваздуха током трајања Вијетнамског рата, и даље врло мала економија.

Она је у 2019. остварила рекордни БДП, али је он износио само 18 милијарди долара, што је три пута мање од Србије. Зато ће задуживање за финансирање поменуте модерне железничке пруге која је укротила дивљу природу те земље тешко оптеретити владине кофере, поготово у условима драстичног пада економских активности и туризма због пандемије короне.

Ипак, грађани те државе у југоисточној Азији у интервјуима медијима изражавају понос због железничких станица, мостова и возова које су добили, а о којима до сада нису могли ни да сањају, као и велика очекивања у вези с позитивним ефектима које ће модерна пруга с брзинама до 160 километара на сат имати на развој домаће економије и убрзање и квалитет путовања.

четвртак, 26. децембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње