Срушио се руски ловац пете генерације
Руски ловачки стелт авион пете генерације Су-57 срушио се током тестирања на истоку земље, преносе агенције. Пилот се катапултирао.
"Су-57 се срушио током тестирања 111 километара од аеродрома", наведено је у саопштењу руске Уједињене корпорације за производњу авиона а пренела је агенција РИА Новости.

Пилот се катапултирао и преживео је несрећу у региону Хабаровска. Истрага ће утврдити узрок пада авиона.
Руске ваздушне снаге требало је ускоро да уведу први серисјки произведен Су-57 у употребу.
"Сухои" планира да руској војсци испоручио укупно 67 авиона "Су-57" до 2028. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 11
Пошаљи коментарSve sami eksperti
Sve sami eksperti za vazduhoplovstvo i elektroniku a mi u Srbiji letimo avionima iz sedamdesetih. Bravo majstori.
@Polovan Gripen?
Вама је то занат, мени струка. Који IC сензор? Мислите ваљда на IRST (Infra Red Search & Track). За разлику од руских авиона који прве варијанте IRST имају још од осамдесетих година, Gripen још увек нема никакав IRST интегрисан у нос авиона! Немају га ни нове E/F верзије, иако је представљен на макетама. За слабашну шведску војну индустрију IRST је мисаона именица. И тај представљен на макетама је производ италијанске фирме Leonardo. Мотор Volvo RM12, који се уграђује у Gripen, дизајниран је још 1978. године, дакле пре више од четири деценије. Када је у питању авион пете генерације, Русија је тамо где Шведска неће бити ни за две-три деценије! FS 2020 је само минијатурна макета, а партнерство са BAE осуђено на неминовну пропаст, као и, преамбициозно замишљен и килаво вођен, британски програм Tempest.
Realnost
Treba biti realan,npr. američki F-35 se već godinama testira i poboljšava,tako se čulo o njegovim problemima s elektronikom,kacigom pilota...itd.Kod rusa nema nikakvih informacija o nedostacima aviona,sve se strogo čuva u tajnosti,ispada da je avion u startu savršen,a to ne može biti.I njima će trebati godine da ga usavrše.
Polovan Gripen?
Svi avioni padaju. I Gripen i Su-57 i F-22, ali ne diraj mi u "zanat". Radim sa Gripenom od C/D generacije. Odakle ti ideja da stoje polovni dijelovi na polici i da se sklapa kao polovan i prodaje kao nov? Stoje radarski sistemi na polici? C/D, preradjeni C/D za inostrano trziste i sada E Gripen ne samo da imaju najmoderniju opremu vec se i stariji modeli konstanto unapredjuju. Sta je polovno? Najnoviji Phased Array radar ili najnoviji komunikacioni sistem koji spaja sve aktivne Gripen-e sa centralnom radarskom slikom svedske PVO? Mozda najnovija V-V raketa Meteror ili najnovije izdanje AIM-120? Ne, mozda mislis na najnoviju elektronsku zastitu? Znas, onu na kojoj radim trenutno. Nema polica na koje moze da se stavi koliko je svjeza.
Uporedi to sa Su-57. Motori su 30 godina stari jer su napravljeni za Su-27! Novi jos nisu gotovi, jer ne znaju da ih naprave. IC senzor je identican onom koji nasi MiG-29 iz 1989. godine imaju. Elektronska zastita je na nivou 90-tih. Koliko god volio Rusiju, cinjenice su da se jaz u elektronici prosirio tokom krize nakon raspada SSSR-a. Rusi nisu blize Zapadu nego nikad dalje po pitanju elektronike i radarskih sistema.
Da pojasnim, ono sto Zapad napravi na 10cm2, Rusima treba 1m2. Pa, ti onda vidi kako to utice na gabarite radara i elektronike koji su potrebni za jedan moderni vojni avion. Su-57, ni geometrijskom konfiguracijom ne ispunjava zahtjeve za nisku vidljivost aviona 5. generacije, a kamoli da znaju da sprovedu 3D radarsku sliku koju Ameri koriste preko F-22.
Jedno je masta i rusofilija, a drugo je stvarnost.
Пао је и Ф-22 ...
На жалост, у току испитивања и провере рада овако сложених система долази до проблема који доводе до удеса авиона. Добро је што је пилот преживео.
@Gripen
Stvarno,bravo na komentaru,prike,nemas ti pojma.Taj tvoj svedski Gripen nije za krilo ovom ruskom SU-57 sto je srusio pri testiranju.
@Gripen
Izvini ti, ali Gripen se pravi od polovnih delova i prodaju ga kao 'nov' avion. Znaci, za taj avion odavno ne postoji proizvodnja novih delova, vec ga sklapaju od delova koji su proizvedeni davnih dana i stoje na lageru i onda sve to prodaju kao nov proizvod. Upravo zato retko ko i kupuje Gripene. Sto se tice Rusije, eh da je srece da je i kod nas sve 'polovicno' kao u Rusiji. Cisto sumnjam da ste ikada krocili u Rusiju a pisete ovde stvari koje nemaju veze sa vezom. Nekima je ocigledno smisao zivota pljuvati po svemu sto ima veze sa Rusijim ( u zadnje vreme i sve sto ima veze sa Srbijom), neki jedva docekaju da se nesto lose desi u Rusiji da krenu da se nasladjuju.
Komentatori
Interesantno je da su najčešći komentari od strane osoba koje ni ekser ne znaju pravo zakucati i kad buše četiri rupe na limu jedna im uvek "pasuje".
Da li je neko od vas ikada pravio bilo kakav prototip i testirao takvo nešto?
Prilikom testiranja novog proizvoda ili prototipa, pa i prototipa aviona, određen procenat tih prototipova padne u bilo kojoj od država, bile one zapadne ili istočne.
Procenat neuspeha je manje-više sličan i više je povezan sa konkretnim prototipom nego sa državom porekla.
Širom naše lepe i plave zemaljske kugle, palo je mnogo prototipova aviona, Možda blizu broju oborenih u nekom osrednjem regionalnom ratu.
Predrasude razvijaju slepilo i kod osoba sa zdravim vidom...
Gripen
Izvini, ali u Svedskoj je sve dobro i stndard i oprema. U Rusiji je sve polovicno i gore od polovicnog i standard i sve ostalo!
e
pa dobro , desava se to kad se testiraju avioni ...dobro je da zrtava nema....pa i Gripen je tastiran pa je bio pao u Stockholmu u vodu pa evo ih sad medju naj boljima...