Немачка железница у штрајку, милиони путника погођени

Машиновође у Немачкој, које су јуче ступиле у штрајк у теретном а данас и у путничком саобраћају су, у борби за боље услове рада и веће зараде, најавили такозвану "мега" обуставу рада. Датум окончања штрајка нису навели, што је изазвало бројне критике политичара и незадовољних путника.

Штампа пише да се председник синдиката ГДЛ Клаус Везелски, изгледа, мора забринути за подршку свог чланства. Чланови синдиката машиновођа ГДЛ су се, наводно, већ изјаснили против штрајка који би трајао 10 дана, преносе немачки медији и пишу да данас неће саобраћати две трећине возова у регионалном и од 40 до 85 одсто возова у локалном промету.

Медији упозоравају на опасност од гужви, нарочито преко продуженог викенда, пошто су у понедељак Духови, 50. дан од Ускрса, што је у Немачкој званични празник, преноси Танјуг.

"Својим бескомпромисним ставом нервира Везелски целу Немачку", оцењују коментатори.

Везелски је, како преноси штампа, најавио штрајк без одређеног датума окончања, али не и неограничени штрајк и том језичком формулацијом избегао још веће критике.

Из управе немачке железнице "Дојче бан" је данас, међутим, наглашено да је штрајк "фактички неограничен", без обзира на то што се та реч није изговорила.

"Ми се залажемо за разум", рекао је портпарол "Дојче бана" Ахим Штаус и нагласио да се конфликт мора решити за столом, а не штрајком.

Такође је рекао да се преговори између ГДЛ и управе "Дојче бана" и данас воде и да су "многе понуде изнете", али и одбијене.

"Не може бити да милиони путника беспотребно буду погођени", рекао је портпарол "Дојче бана" данас на конференицји за штампу, а штампа пише да се у руководству "Дојче бана" надају решењу у последњем минуту.

Медији наводе да ће крај штрајка бити познат 48 сати пре окончања, и преносе да ће, међутим, штрајк трајати дуже од претходног, једнонедељног који је био најдужи у историји немачке железнице.

Немачка железница "Дојче бан" дневно превезе око 5,5 милиона људи и има 300.000 запослених, а синдикат машиновода ГДЛ већ месецима је у свађи око тарифе.

Машиновође траже повећање зарада од пет одсто и један сат мање рада током седмице и да се, притом, и машиновођама на локомотивама за маневрисање обезбеди исти статус, као и осталим машиновођама.

Политичари су на прошли штрајк реаговали веома озбиљно, као и на овај, упозоравајући на штете по привреду и путнике.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 20. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи