Читај ми!

Кина бојкотује јапанску индустрију

Јапански произвођачи аутомобила настављају производњу у Кини, прекинуту пре више од две недеље, због демонстрација и штрајкова радника изазваних незадовољством у вези територијалног спора између две земље. Штрајкови су смањили производњу за 50 одсто у свим фабрикама у Кини.

После антијапанских протеста и серије државних празника у Кини, јапанске фабрике аутомобила настављају производњу у најмногољуднијој земљи света преполовљеним капацитетом.

Вртоглави пад у потражњи за јапанским возилима у Кини је ново велико искушење за јапанску привреду, која се бори са последицима прошлогодишње катастрофе и проблемом прецењене домаће валуте.

Јапански произвођачи аутомобила од понедељка су наставили своје операције у Кини, које су биле прекинуте више од две недеље због антијапанских демонстрација и штрајкова радника изазваних незадовољством у вези са територијалном спором између две земље, али и због серије државних празника у најмногољуднијој земљи света.

Највећи јапански произвођачи објавили су конкретне мере које ће преузети у вези са последицама септембарских антијапанских демонстрација у Кини у којима су уништавана возила јапанског порекла и нападани продајни објекти јапанских предузећа.

"Тојота", "Нисан" и "Хонда" саопштили су медијима у Јапану да производњу у Кини настављају упола мањим капацитетом док се политичка ситуација не искристалише и не постане јасно да ли ће се тренутни бојкот јапанских производа у Кини продужити или неће.

Поред бојкота, јапанске фабрике суочавају се и са проблемом страха кинеских грађана, јер су неки од њих који поседују јапанска возила током септембарских протеста били малтретирани од стране љутих демонстраната.

Постројења највећег јапанског произвођача аутомобила "Тојоте" месечно у Кини избаце на тржиште око 80.000 возила, али извори у тој гигантској корпорацији која годишње произведе 10 милиона четвороточкаша тврде да ће производња у Кини бити смањена чак 56 одсто, на само око 35.000 возила месечно.

"Тојота" је 26. септембра, четири дана пред почетак празника у Кини, послала своје раднике из две фабрике, у Тиенђину и Гвангдонгу, на преурањени одмор, како би смањила производњу модела Корола и Камри у складу са изненада опалом потражњом.

Прошле године "Тојота" је продала 900.000 возила у Кини и њен план је био да ове године достигне милион.

Јапански произвођачи аутомобила сматрали су да ће им ова година донети велики напредак у продаји у Кини, па су за 2012. годину пројектовали пораст продаје између 8 и 21 одсто у односу на 2011. годину.

Највећи удео на кинеском тржишту има "Нисан", који је планирао да ове године кинеским купцима преда кључеве за чак 1.350.000 својих возила.

Поред већ поменутих милион возила "Тојоте", очекивало се да ће у руке кинеских муштерија доспети и 750.000 аутомобила "Хонде" и око 250.000 возила "Мазде", док процене у вези са произвођачима "Сузуки" и "Мицубиши" нису доступне.

Судећи по тренутној политичкој ситуацији и продајним резултатима, број продатих јапанских возила могао би бити 30 до 40 одсто мањи од зацртаних циљева.

Осим "Тојоте", и "Нисан" и "Хонда" објавили су драстичну редукцију од око 50 одсто у производњи у својим постројењима у Кини. Редукције ће бити остварене кроз укидање ноћне смене, скраћивање радног времена по дану и повећање интервала између производних јединица на производној траци.

Кина је највећи спољнотрговински партнер Јапана, а годишња размена две земље достиже око 200 милијарди евра, па ће уништавање јапанске имовине у Кини и бојкот јапанске робе у знатној мери имати негативан утицај на извозно оријентисану јапанску економију, уздрману прејаким јеном и великим трошковима обнове након прошлогодишњег катастрофалног земљотреса.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 09. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи