Читај ми!

Индијски "рафал"

Француски "рафал" је највероватнији избор Ратног ваздухопловства Индије у избору новог вишенаменског борбеног авиона. Произвођач, компанија "Дажалт" почела екслузивне разговоре са индијским званичницима о продаји 126 авиона за 15 милијарди долара.

Вишенаменски авион "рафал" појавио се у уторак као највероватнији избор војске Индије за нови ваздухуплов. Вредност уговора о куповини 126 авиона је 15 милијарди долара, преноси Ројтерс.

Одлука индијске владе да уђе у екслузивне разговоре са произвођачем "рафала" компанијом "Дажалт" јесте велики успех француског председника Николе Саркозија, који често истиче снагу националне индустрије.

У развој "рафала" Француска је уложила огромне суме новца, како би осим војног авиона, од њега створила симбол технолошке моћи и националног поноса, а француска војска је за сада једини корисник.

"Чекали смо овај дан већ 30 година", рекао је Саркози на конференцији за новинаре, мислећи на јубилеј од покретања пројекта развоја авиона 1980. године. "Достигли смо број од 126 авиона у завршним разговорима и то не значи да Индија хоће само авионе. То је доказ да имају поверење у целу француску економију", додао је Саркози.

Иако улазак у екслузивне разговоре није и гаранција да ће посао заиста бити закључен, светски медији већ виде да је "битка" за велики посао обнове индијског ратног ваздухопловства већ завршена и да је "Дажалт" победио конкуренцију.

Губитник је европски авион "јурофајтер тајфун" који производи конзорцијум четири фирме: немачке и шпанске филијале компаније ЕАДС, британски "БАЕ Системса" и италијанска "Финмеканике". Аналитичари губитак посла у Индији виде као озбиљан ударац на европску авио-индустрију, посебно у Великој Британији.

Претходно су из надметања за посао вредан око 15 милијарди долара испали Русија, САД и Шведска.

Аналитичари су и раније процењивали да ће се Индија одлучити за "рафал", јер у свом арсеналу већ има авионе типа "мираж", а највећи део ваздухопловства чине руски авиони из ере Хладног рата, које треба заменити. Нови авиони су одговор на растућу моћ Кине и на сталну опасност из Пакистана.

Уколико дође до потписивања уговора, француска авионска индустрија добиће одличан посао у кризним временима и то ће бити један од ретких великих извозних послова. Акције "Дажалта" на берзи су после објављивања вести из Индије одмах скочиле за 22 одсто. У производњу "рафала" укључено је око 500 француских компанија, које запошљавају око 6.000 радника.

Ипак, индијски званичници и војни аналитичари, у намери да спусте лопту, понављају да посао још увек није сигуран, али и потврђују да је "Дажалт" дао најповољнију понуду у коју осим авиона, улазе и резервни делови, обука механичара, одржавање, као и трансфер технологије.

Незванично је саопштено да је понуда за "рафала" била око 5 милиона долара нижа од понуде за куповину "тајфуна". И европски и француски авион, иначе, од самог почетка прати стално повећање трошкова производње. Трошкови читавог пројекта "рафала" прешли су суму цифру од 40 милијарди евра, колико је "тајфун" коштао само Велику Британију.

Према оценама стручњака, ни "тајфун" ни "рафал" нису промашени пројекти, зато што су то авиони који су већ ушли у употребу. Највећи испит имали су током бомбардовања Либије 2011. године када су, према оценама војних званичника, добили прелазну оцену.

Куповина "рафала" баца светло и на стратешку подељеност која влада у Азији. Индија је, на пример, авионе углавном набављала од Руса и Француза, док је њен највећи противник, Пакистан, послове склапао са САД и Кином, која још увек има нерашчишћене граничне спорове са Индијом.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 29. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи