Шта су у последњих 100 година мачванској индустрији и пољопривреди донели мостови

Шабац има споменик и привреди. "Фабрика", који сећа на златно доба гиганта, "Зорки" и Зоркашима у част. Нови путеви и мостови у Шабац доводе нове фирме.

Баш ту где је Сава најшира, а где су дереглије и чамци вековима са једне на другу страну реке пребацивали и за трговину и за живот, гвоздена спона спојила је Шабац са новим путевима развоја. Преко конструкције добијене од Немачке репарације, и дугогодишње грађе, друмски саобраћај кренуо је 1932. године. Две године касније, преко изграђене пруге са дворским возом и краљем Александром Карађордјевићем, отворен је први друмско железнички мост, мост принца Томислава. Име се није задржало, али се задржала везаност града за гвоздену конструкцију, симбол просперитета, али и страдања грађана.

Назив стари и само за железнички саобраћај, добио је скоро пола века касније, 70-их година са градњом нове друмске споне. Из Хемијског гиганта "Зорке", новизграђеним мостом брже су широм света одлазили џакови ђубрива чувене "три 15-ице" и најчистији цинк, а уз "Зорку" град се градио и убрзано развијао. Тзв нови забележио је и привредни просперитет и крах хемијске индустрије и био једина путна спона преко реке ка Срему, више од пола века. Од прошле године на Сави и најновији мост. Спона је 2 обале, али и ауто пута Рума-Шабац, и будуће брзе саобраћајнице ка Лозници. Трећа саобраћајна веза преко реке, нова шанса за брзи транзит и привредни промет. Индустријска зона од 600 ха, уз нову путну инфраструктуру, спремна за нове хале и улагања.

“Предност северозападне индустријске зоне је што је у томе што 288 ха је обухваћено режимом слободне зоне, и између осталог што је северозападна индустријска зона повезана са постројењем за пречишћавање отпадних вода, што је значајан бенефит за инвеститоре и привреднике који у њој послују. До сада је откупљено 85 парцела које обухватају око 460 ха, што је негде око 2 трећине укупне површине зоне. Функционише око 36 фирми које запошљавају преко 5.000 радника и то у различитим гранама индустрије”, наводи Ана Маринковић, из агенције за локални економски развој града Шапца.

Од металопрађивачке, грађевинске, прехрамбене до услужних делатности, заједнички интерес у зони за раднике, град и инвеститоре. Различити производи, различити језици и културе. Шапчани се прилагодили јапанским, италијанским, аустријским, кинеским технологијама, а нови суграђани домаћој свакодневници.

“Волим Шабац и волим јагоду, волим пљескавицу и волимо Сава река, који поред Шабац. Шабац зову Чивијаши, ја не знам шта је чивија”, наглашава Луо Ниан, радник "Минт" Шабац”.

У градском миљеу - вишеструка симболика, у развојном ланцу - недостајућа карика. За нове хале у преосталој трећини зоне инфраструктурно опремљене по пројектима које је подржала ЕУ, парцеле по цени од 12 евра по квадрату уз Саву, и нови мост, су шабачка добродошлица привредницима.

“Нове саобраћајнице су као преко потребна чивија, очекујемо да се што брже закотља наш привредни точак”, закључује Ана Маринковић.

понедељак, 25. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње