Са обновљеном пругом нове перспективе за Нови Бечеј
После 138 година, пројектом обнове регионалних пруга „Инфраструктура железнице Србије" , поправљена је једна од фреквентнијих пруга у новобечејској општини. У реконструкцију је уложено близу 11 и по милиона евра.
Изградња жељезнице у 19. веку, на земљишту исушених мочвара у Банату, био је прави инжењерски подухват. Радило се по етапама, материјал се допремао тек направљеним шинама, а један од најстаријих пружних праваца у Србији је између банатских места Кумане и Ново Милошево који је пуштен у саобраћај давне 1883.године. Занимљиво, пруга је све време у функцији. Још занимљивије је да је сада први пут реконтсруисана након 138 година.
Саобраћајница је дуга 28,5 километара. Замењене су шине, прагови и нови туцаник, вредност инвестиције је 11,36 милиона евра. За путнике су обезбеђена по три воза из Кикинде према Зрењанину и обрнуто.
"У моје време је то било једино средство које смо користили. Народ је другачије навикао, док аутобуси нису кренули," сећа се Љубомир Еремић из Кумана.
" Људи су користили само воз," присећа се и олга Гагић из Кумана,"е, касније се увео аутобус. Народ сада иде углавном таксијем или својим колима."
Донедавно су возови овуда ишли свега 20 километара на сат, а сада је то 80, у путничком и 60 километара на сат у теретном саобраћају. За грађане и привреднике то значи бржи и ефикаснији транспорт , највише за Метанолско-сирћетни комплекс Кикинда, али и за трговину, пољоприпревреду и поготово предузећа везана за жељезнички саобраћај.
Трифун Станковић, локална самоуправа Нови Бечеј, најављује: "Повећаће се и теретни транспорт, јер је повећана међуосовинска носивост са 18 на 22 тоне, тако да ће сигурно значити и привреднцинима и грађанима Новог Бечеја."
Радомир Миљуш, генерални директор зрењанинског Шинвоза процењује да ће бранша бити на добити. "Како ће се поправљати редовност саобраћаја и брзине, мора бити и више возила. Самим тим биће потребе и за ремонтом већег броја возила," сматра Миљуш.
Данас је у Србији близу четири хиљаде километара пруга. Како кажу у ЈП „Инфраструктуре Жељезнице", једнако са развојем брзих магистралних пруга планирани су и редовни пројекти унапредјења регионалног жељезничког саобраћаја, што ће обележити наредне године.
Коментари