Са обновљеном пругом нове перспективе за Нови Бечеј

После 138 година, пројектом обнове регионалних пруга „Инфраструктура железнице Србије" , поправљена је једна од фреквентнијих пруга у новобечејској општини. У реконструкцију је уложено близу 11 и по милиона евра.

 Изградња жељезнице у 19. веку, на земљишту исушених мочвара у Банату, био је прави инжењерски подухват. Радило се по етапама, материјал се допремао тек направљеним шинама, а један од најстаријих пружних праваца у Србији је између банатских места Кумане и Ново Милошево који је пуштен у саобраћај давне 1883.године. Занимљиво, пруга  је све време у функцији. Још занимљивије је да је  сада  први пут реконтсруисана након 138 година.

Саобраћајница је дуга 28,5 километара. Замењене су шине, прагови и нови туцаник, вредност инвестиције је 11,36 милиона евра. За путнике су обезбеђена по три воза из Кикинде према Зрењанину и обрнуто.

"У моје време је то било једино средство које смо користили. Народ је другачије навикао, док аутобуси нису кренули," сећа се Љубомир Еремић из Кумана.

 " Људи су  користили само  воз," присећа се и олга Гагић из Кумана,"е, касније се увео аутобус. Народ сада иде углавном таксијем или својим колима."

Донедавно су возови овуда ишли свега 20 километара на сат, а сада је то 80, у путничком и 60 километара на сат у теретном саобраћају. За грађане и привреднике то значи бржи и ефикаснији транспорт , највише за Метанолско-сирћетни комплекс Кикинда, али и за трговину, пољоприпревреду и поготово предузећа везана за жељезнички саобраћај.

Трифун Станковић, локална самоуправа Нови Бечеј, најављује: "Повећаће се и теретни транспорт, јер је повећана  међуосовинска носивост са 18 на 22 тоне, тако да ће сигурно значити и привреднцинима и грађанима Новог Бечеја."

Радомир Миљуш, генерални  директор зрењанинског Шинвоза процењује да ће бранша бити на добити. "Како ће се поправљати редовност саобраћаја и брзине, мора бити и више возила. Самим тим биће потребе и за ремонтом већег броја возила," сматра Миљуш.

Данас је у Србији близу четири хиљаде километара пруга. Како кажу у ЈП „Инфраструктуре Жељезнице", једнако са развојем брзих магистралних пруга планирани су и редовни пројекти унапредјења регионалног жељезничког саобраћаја, што ће обележити наредне године.

субота, 19. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи