субота, 05.10.2019, 12:36 -> 14:02
Извор: РТС
Аутор: Димитрије Војнов
Не волим блокаде, али не мрзим таксисте
Није лако определити се између таксиста и CarGo нарочито ако мислите да има места и за једне и за друге и да ниједни нису ни сасвим лоши ни потпуне цвећке.
Блокада града коју спроводе таксисти је мучна. Као и свака блокада града. Али, ми живимо у друштву у коме скоро три деценије кукамо што нисмо натерали Милошевића да направи Тјенанмен 9. марта па би све било другачије, што нисмо истрајали у овом или оном шетању.
И сад кад неко истрајава и примењује брутална средства за своје циљеве, одједном та нам блокада смета.
Па будим реални, свака блокада смета. Ја сам се радовао сваком протесту 1996. на 1997. и ишао у шетњу, али онда је један дан требало да бака стигне у хитну помоћ а било је блокирано због протеста па ми је засметало.
Дакле, једног дана сам псовао протест на који сам иначе ишао. Дешава се.
То што нама нешто није важно не значи да други немају право да се за то боре.
Да ли је начин борбе адекватан? Ко сам ја да судим?
Шетао сам јер су украли гласове Вуку Драшковићу ономад, стварно нема глупљег разлога за протест од тога. Немам право да икога осуђујем. А ни народ који је колико пре две године шетао јер је био тужан што на изборима није победио Саша Јанковић...
Друго, цена горива је код нас толико висока да CarGo никада неће смањити цену упола као Убер рецимо у Америци. Сада је та цена 10-15 посто нижа.
Такси удружења сама по себи треба да се коригују, њихова права и обавезе треба да се редефинишу и поштују, то је неспорно, али CarGo не доноси олакшање за џеп грађанина јер је данас у Београду ако се крећеш по центру града, мањи број пута, већ исплативији него аутомобил кад се зарачунају сви трошкови.
Самим тим, ако цена горива битно не падне ове "gig economy" (тезга - успутни посао који се обавља уз помоћ интернета) акције никада неће бити битно јефтиније.
Треће, либерализација тржишта увек доводи и до либерализације услуге и до либерализације положаја радника.
Ми као потпуни провинцијалци падамо на дражи "gig economy" и кад се посао ради преко мејла или апликације мислимо као да смо конструктори апликације а не људи који својим колима возају народ по граду за мање пара него таксисти.
Када се из приче о Уберу избаци елемент апликације звучи много мање секси и хип него с њом.
Да ли сад треба уништити једну професију где се плаћају порези и иде се у пензију да не бисмо уштедели ништа и увели десетине хиљада људи у нешто потпуно неизвесно?
Четврто, навешћу један случај од јуче који умногоме сумира сјај и беду CarGo.
Ишао сам на пословни састанак и колега ме је покупио CArGo аутом.
Био је то неки нов "рено", возач јако лепо обучен, све беспрекорно чисто, споља и изнутра.
Није чак био ни сасвим неупућен куда да вози, мада види се да није профи а као што знамо ГПС у центру не помаже јер багер ради брже од сателита.
Елем, долазимо ми на педесет метара од дестинације и ту нас он оставља. Близу је.
Педесет метара. Није много. Али то није наша дестинација. И тих педесет метара су блатњави, неасфалтирани и неравни. И он не би туда да вози.
Да је таксиста, не би стао ту већ би дошао где треба. Да је таксиста а да неће да вози ту где сам му рекао, дошло би до расправе па би нас довезао.
Али шта радити са човеком из CarGo који просто хоће да буде профи али ипак више цени свој ауто него ципеле муштерије.
У повратку сам звао такси. Дошао је у милиметар где треба. У разровано блато.
То је та разлика као кад се пије пиво испред радње или у кафани. Јако је слично али продавачица ипак није конобар.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар