Чучковић за РТС: Имамо потпуно ново лице Београда, "кртице" за метро стижу у првој половини следеће године

Градски менаџер Мирослав Чучковић најавио је за РТС да Београд улази у нови, велики инвестициони циклус, упоредив са отварањем моста Газела, Мостарске петље и Теразијског тунела пре 50 година. Како је навео, кључни пројекти који ће граду дати "потпуно ново лице" јесу изградња метроа, новог моста преко Саве и тунела који ће спојити Економски факултет и Булевар деспота Стефана, а све у склопу припрема за међународну изложбу Експо 2027. године.

Градски менаџер Мирослав Чучковић је рекао за РТС да Град Београд има прилику да понови инвестициони циклус попут оног када су у престоници у једном дану отворени мост Газела, Мостарска петља и Теразијски тунел.

Како је рекао, то ће се поновити изградњом метроа, новог моста преко Саве, тунела између Економског факултета и Булевара деспота Стефана, завршетком пројекта Експа и међународном изложбом која ће бити одржана 2027. године, као и пругом од Земуна до Сурчина.

"Имамо потпуно ново лице Београда. Подсетићу, у протекле две године отворена је потпуно нова аутобуска станица и нова железничка станица. С обзиром на то да је за наредни век и број путника и број потреба далеко већи него што је било у оно доба када су ти стари објекти отварани", навео је Чучковић.

"Нови савски мост биће три пута већи од старог"

Говорећи о новом мосту преко Саве, Чучковић је навео да ће нови мост бити три пута већи од Старог савског моста који је уклоњен, а да је половина челичне конструкције која се производи у Кини већ стигла на градилиште.

Нагласио је да ће нови мост имати два стуба у води, чиме ће се олакшати и пловидба Савом, али и независну трамвајску баштицу.

"Та будућа кичма Београда, како је Шапић зове 'мали метро', биће практично веза Миријева, Карабурме, Вишњичке бање, комплетне леве обале Дунава са Земуном и Новим Београдом и то само за неколико минута, испод центра града. Тридесет линија јавног градског превоза ће моћи да се измести из центра града, загађење у центру града ће бити мање", објаснио је Чучковић.

Чучковић је истакао да су из Кине поручене и нове железничке композиције које ће саобраћати од Експа до центра града.

"Кртице" за метро са копањем крећу из два правца

Говорећи о изградњи метроа, Чучковић је рекао да такозване "кртице" за копање тунелских цеви метроа стижу у Београд у првој половини следеће године и да ће 2026. година бити запамћена у историји Београда.

"Кренућемо из два правца – од Панчевачког моста и из правца Железника ка Сајму где ћемо добити тај први независни шински систем под земљом", навео је Чучковић.

Навео је да ће се током следеће године почети и са копањем метро станица, а да ће се са радовима најпре започети у Жаркову и на Чукаричкој падини, а из правца Панчевачког моста радиће се на станицама Скадарлија и Трг републике.

Град је био у обавези да изгради и електрану у Сурчину која ће, како је Чучковић рекао, током зиме грејати, а током лета хладити око 1.500 станова у оквиру комплекса Експа.

Градски менаџер је нагласио да су у току радови на изградњи новог објекта Хитне помоћи који градске власти граде уз помоћ Европске уније, а да Влада финансира изградњу Тиршове 2 и реконструкцију породилишта у Вишеградској улици.

понедељак, 08. децембар 2025.
6° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом