Читај ми!

Шапић: Многи радови и набавке успорени због привремене управе, највише урађено у области социјалних мера

Београд је више од пола године под привременом управом и са привременим финансирањем. Председник Привременог органа Града Београда Александар Шапић изјавио је за РТС да су због тих оклоности многи радови, као и набавке успорени, али да ни од једног обећаног плана нису одустали. Истиче да је у последњих годину дана највише урађено у области социјалних мера. Увели смо услуге личног пратиоца за децу са инвалидитетом, сви државни вртићи су бесплатни, а јавни превоз је јефтинији, истиче Шапић.

У Републичкој скупштини и даље траје расправа о изменама закона о локалним изборима, али извесно је да ће београдски избори бити одржани 2. јуна.

Александар Шапић, гостујући у Београдској хроници, рекао је да је привремени орган последњих шест месеци замена за Скупштину града и кабинет градоначелника што се, истиче, није десило у новијој историји града. 

"У таквим околностима неке ствари нормално не функционишу", наводи Шапић, подсећајући да је усвојена одлука да почне пријављивање за 20.000 динара које ће добити све београдске породице.

"Преко 500 нових паркинг места у блоковима"

Шапић се нада да ће агонија привременог финансирања проћи јер су, каже, поједине набавке, попут набавке нових трамваја, успорене.

"Очекујем да ће у наредних 15 дана бити расписана набавка за 150 или 300 аутобуса. То смо предвидели планом из прошле године. Ни од једне ствари нисмо одустали, многе су се пролонгирале, али су друге остварене. На Новом Београду, у блоковима, биће 510 нових паркинг места на десет локација", каже Шапић.

Шапић истиче да су у последњих година дана урадили највише у области социјалних мера, попут услуге личног пратиоца за децу са инвалидитетим, којих данас има 905.

"Увели смо персоналне асистенте и за одрасле особе. Јефтинији је јавни превоз, иако су нам рекли да то неће функционисати. Сви државни вртићи, такође, бесплатни су и повећали смо 5.000 динара субвенцију за приватне. Уведене су и пензионарске картице. То је све укупно 120 милиона евра", навео је Шапић.

"Линија 511 убедљиво најгора"

Наглашава су у последњих годину дана написали казне у вредности од више стотина милиона динара власницима приватних аутобуса због хигијене, стања возила и клима уређаја. 

"Имаћемо озбиљне услове за приватнике да би могли да возе за Град Београд. Мораће да уложе новац на возила, њихово одржавање, клима урађаје. Линија 511 је убедљиво најгора у Београду. Ту линију је контролисао човек који је потписао уговор пре десет година, који га је максимално штитио, али сада уговор истиче", каже Шапић.

Истиче и да су дигиталне мапе за аутобусе које су уведене на станицама, приморале возаче да крећу на време, истичући да од 2.000 аутобуса, касни само њих осам до девет.

"Јавни превоз и даље није какав бих желео да буде, али верујте за годину и по дана са 700 нових возила које ћемо купити, то ће бити потпуно друга прича. Гужву, ипак, не можемо да решимо новим аутобусом. Али ако Бог да, да дочекамо за четири до пет година метро, када ће секундарни вид превоза бити трамваји и аутобуси", каже Шапић.

четвртак, 30. мај 2024.
22° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије