Колико друштвене мреже утичу на резултате избора
Циљне групе странака које се оглашавају на друштвеним мрежама нису више само најмлађи бирачи, већ се оне тако обраћају свим узрастима. И у овој кампањи за локалне изборе, политичари су активни на интернету. Пракса показује да постоји утицај друштвених мрежа на резултат избора, али да је тај начин оглашавања недовољан за успех.
Интернет кампања више није новитет већ нешто што се подразумева. Због могућности да се слободније пласирају информације, друштвене мреже су неизоставне у оглашавању странака и политичара. Неопходан, али и недовољан услов за успех.
"Уколико се неко ослони само на интернет кампању, односно друштвене мреже може бити сигуран да не може да оствари потпуни успех само односно због тога, али исто тако ако неко занемари интернет кампању и друштвене мреже не може да оствари значајнији број гласова", каже аналитичар Владимир Пејић.
Пејић објашњава да странке имају јединствену кампању и за телевизију и за штампу и за друштвене мреже, што није добро јер се не може иста порука слати различитим циљним групама.
"Постоји један вид заблуде, а то је да људи имају одређени број пратилаца и одређени број људи које прате на друштвеним мрежама и они се окружују људима који имају исто мишљење или људима који имају дијаметрално супротно мишљење тако да долази до поларизације ставова", наводи Игор Авжнер, маркетиншки стручњак.
Друштвене мреже су се интензивно користиле у политичкој кампањи на изборима 2012. године и имале су утицаја. Тај утицај после шест година опада.
"Људи који желе да гласају за одређену опцију они ће за њу гласати, ту неког директног утицаја на гласачку машину нема. Мислим да би странкама било много паметније да покуцају код људи на врата, да представе свој програм", наглашава Авжнер.
Иако се не може замислити кампања без интернет садржаја и активности на друштвеним мрежама, од начина на који ће информација бити пласирана, много је, кажу аналитичари, важнији садржај кампање.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар