Како ће се контролисати финансирање кампања?

За финансирање председничких избора Министарство финансија издвојиће око 641 милион динара или око пет милиона евра. Учесници изборне трке мораће да обезбеде и око пола милиона динара за оверу потписа бирача. Најмање 10.000 потписа потребно је за кандидатуру. Избори за председника Србије још нису расписани, а најављено је бар 13 председничких кандидата.

Иако кампања за председничке изборе у Србији званично није почела, поједини будући председнички кандидати увелико промовишу предизборне спотове на друштвеним мрежама.

У кампањи, судећи по видео садржајима, већ су Војислав Шешељ, Бошко Обрадовић, Вук Јеремић, Саша Јанковић, Владимир Рајчић из Америке и његова сународница Данијела Сремац.

"Није тајна да већина кандидата спроводи неке активности, да спроводе кампању само је питање да се утврди којим средствима, из којих извора и да ли је све како закон налаже", наглашава Бојан Клачар из ЦЕСИД-а.

"Кампања се своди на игру жмурке или детекције у смислу да два кандидата опозиције, који фигурирају као озбиљни кандидати опозиције, Јанковић и Јеремић, не знају ко ће бити кандидат владајуће коалиције и то је једна врста тактизирања и мислим колико се они афирмишу у кампањи, са друге стране губе неку врсту ресурса", истиче новинар Зоран Пановић.

Изборна кампања почиње од тренутка расписивања избора. Од тада се у контролу укључује и Агенција.

"То посматрање вршиће преко своје мреже посматрача који ће бити распоређени по градовима Србије и то на начин тако што ће прикупљати информације и све податке који се односе на активности политичких субјеката", објашњава Јелена Ђорђевић из Агенције за борбу против корупције.

Чињеница је да већ имамо кампању пре кампање, али Агенција још није у могућности да на терену прати активности.

"Агенција је врло изричита, јавни ресурси не могу да се злоупотребљавају у сврху промоције политичких странака и истовремено је тешко пронаћи ту фину разлику да ли је дошло до кршења или не. Са друге стране имамо друге опозиционе кандидате који се фактички налазе у кампањи и за које је важно да се утврди како се процес финансирања обавља. Да ли се обавља све по закону или не", каже Клачар.

Максимална вредност годишње донације неког појединца за финансирање изборне кампање износи највише 20 просечних месечних зарада, а правна лица могу донирати 200 просечних месечних зарада.

У року од 30 дана од дана објављивања коначних резултата избора, учесници подносе извештај Агенцији о трошковима изборне кампање, односно пореклу, структури и висини средстава прикупљених и утрошених из јавних и приватних извора.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 28. децембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње